Disney werkt aan transformatie
Mediabedrijf Disney maakt een periode van omslag door. En succes is nog onzeker. De daling bij Media Networks (kabelnetwerken en tv) is in het eerste kwartaal van 2017/18 doorgegaan. Het operationeel resultaat bij tv was zelfs 25% lager dan een jaar eerder, vooral door minder verkochte programma’s en advertenties. De stijging bij Parks and Resorts zorgde echter voor een sterke compensatie. Studio Entertainment en Consumer Products daalden licht.
Advies Disney gehandhaafd
De totale omzet steeg met 4%, naar $15,4 mrd, het operationeel resultaat met 1% (tot $4 mrd). Streamingdiensten en een nieuwe app moeten de daling bij Media Networks keren. Wij wachten bij een k/w van 15,4 af: ‘verkopen’.Mediabedrijf Disney maakt een periode van omslag door. En succes is nog onzeker. De daling bij Media Networks (kabelnetwerken en tv) is in het eerste kwartaal van 2017/18 doorgegaan. Het operationeel resultaat bij tv was zelfs 25% lager dan een jaar eerder, vooral door minder verkochte programma’s en advertenties. De stijging bij Parks and Resorts zorgde echter voor een sterke compensatie. Studio Entertainment en Consumer Products daalden licht.
Advies Disney gehandhaafd
De totale omzet steeg met 4%, naar $15,4 mrd, het operationeel resultaat met 1% (tot $4 mrd). Streamingdiensten en een nieuwe app moeten de daling bij Media Networks keren. Wij wachten bij een k/w van 15,4 af: ‘verkopen’.