Fusieproduct Keurig Dr Pepper timmert stevig aan de weg
Het bedrijf voert dertig koffiemerken, waaronder Green Mountain en Peets. Daarmee is het een geduchte concurrent van Nestlé. Bij frisdranken zijn de bekendste merken Dr Pepper, 7Up, Canada Dry, Schweppes en Orangina. Verder verkoopt het bedrijf thee, water en vruchtendranken.
Keurig Dr Pepper is fusieproduct
Keurig Dr Pepper is het resultaat van een fusie in 2018 van Keurig Green Mountain met Dr Pepper Snapple Group. Om die reden rapporteert het bedrijf pro forma cijfers (alsof het al langer bestaat) om te kunnen vergelijken met het verleden. Pro forma is de omzet in 2018 met 2,3% gestegen, naar $11 mrd. Het operationeel resultaat nam met 6,7% toe, tot $2,6 mrd.
Koopadvies
Het eerste kwartaal van 2019 kende een autonome omzetgroei van 2,5%. De autonome groei was 10,5%. Bij beide zit het bedrijf al in de buurt van de middellangetermijndoelen (tot 2021) van een gemiddeld jaarlijkse groei van de omzet van 2-3% en van het operationeel resultaat van 11-12%. Dit lijkt haalbaar. Keurig Dr Pepper verdient een koopadvies.
Keurig Dr Pepper | |||
Fondscode (ticker) | KDP | ||
Beurs | New York | ||
Beurswaarde | $43,1 mrd | ||
K/w 2019 (t) | 25,2 | ||
Hoogste koers* | $31,06 | ||
Laagste koers* | $19,13 | ||
Dividendrendement | 2,0% | ||
Jaaromzet | $11,0 mrd | ||
Nettowinst | $1451 mln | ||
* 12 maanden, intraday |