De internationale verkooptips zijn bij ons in de minderheid, afgezet tegen het aantal houd- en koopadviezen. In de afgelopen drie maanden hebben voor slechts zeven buitenlandse Koerswijzer-aandelen een verkoopadvies gegeven. Op basis van fundamentele analyse verwachten wij geen goed rendement van deze aandelen.
Adviesverhoging
Deze verkooptips blijven van kracht totdat we op deze website en in onze dagelijkse nieuwsbrief aan de abonnees expliciet een adviesverhoging (naar ‘houden’ of ‘kopen’) vermelden.
De verkoopadviezen zijn de geldende adviezen op basis van fundamentele analyse; ze worden voortdurend gemonitord en zijn dus onverminderd van kracht.
De teksten zijn van de datum waarop we voor de laatste keer uitgebreid aandacht aan dit fonds hebben besteed en zijn dus in tegenstelling tot de adviezen soms wel enigszins gedateerd.
Verkoopadviezen
Caterpillar
Groeivertraging China raakt Caterpillar (29 januari)
Op het kwartaalbericht van Caterpillar volgde een forse koersdreun van 9%. In het vierde kwartaal boekte de Amerikaanse graafmachinefabrikant een voor bijzondere posten geschoonde winst per aandeel van $2,55, tegen $2,16 in dezelfde periode van 2017.
Daimler
Onzekerheid troef voor autosector (1 januari)
De auto-industrie kampt met importheffingen, steeds strengere milieueisen en een afvlakkende Chinese groei. Bovendien vraagt de ontwikkeling van elektrische en zelfrijdende auto’s om hoge investeringen.
General Motors
Onzekerheid troef voor autosector (1 januari)
De auto-industrie kampt met importheffingen, steeds strengere milieueisen en een afvlakkende Chinese groei. Bovendien vraagt de ontwikkeling van elektrische en zelfrijdende auto’s hoge investeringen.
JPMorgan Chase
Wind draait voor JPMorgan Chase (17 januari)
Een uitstekend 2018 krijgt bij JPMorgan Chase een vervelend staartje. De winstgroei valt tegen en de bank oogt kwetsbaar voor een omslag in het economische klimaat.
Volkswagen
Onzekerheid troef voor autosector (1 januari)
De auto-industrie kampt met importheffingen, steeds strengere milieueisen en een afvlakkende Chinese groei. Bovendien vraagt de ontwikkeling van elektrische en zelfrijdende auto’s hoge investeringen.