Apple | Nieuw inkoopprogramma bij techgigant
Een minder grote omzetdaling dan gevreesd, een hoger dividend en een recordhoge nieuwe aandeleninkoop stemden de beleggers in Apple positief.
L’Oréal is ’s werelds grootste cosmeticabedrijf. Het is genoteerd in Parijs en kent een jaaromzet van €25 mrd.
Binnen de cosmeticamarkt kan onderscheid worden gemaakt per afzetkanaal en naar prestige. L’Oréal kent een professionele productendivisie die aan kappers levert (13% van de omzet) en een actieve cosmeticadivisie die zich vooral richt op apotheken en speciale afdelingen van drogisten (7%).
Voorts zijn er de gewone consumentenproducten. Daarvan vormt de massa-retailmarkt met ongeveer 50% van de omzet de grootste component. Luxecosmetica beslaat 30% van de omzet. Cosmetica levert met bijna 20% relatief hoge marges op.
L’Oréal kent in de familie Bettencourt een grootaandeelhouder. West-Europa (circa 35% van de omzet) en Noord-Amerika (28%) vormen de belangrijkste afzetmarkten. De opkomende markten vormen bij cosmetica nog niet echt een groeimarkt, maar maken wel meer dan 35% van de omzet uit.
Een minder grote omzetdaling dan gevreesd, een hoger dividend en een recordhoge nieuwe aandeleninkoop stemden de beleggers in Apple positief.
Twee advieswijzigingen en onze visie op CVC en Philips springen in het oog in ons wekelijks adviezenoverzicht. Plus een kooptip voor een aandeel dat u de rest van het decennium kunt aanhouden.
Verzekeraar Hartford combineert een lage waardering met een hoge groei. Bij onderzoekers naar duurzaamheid staat het bedrijf er goed op, vanwege zijn uitstootdoelen en ethisch profiel.