Updates

Aandelen Internationaal

Sanofi

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Avantium

Advies
houden
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Prosus

Advies
houden
Aandelen Nederland

Nieuwe Steen Investments

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Allfunds

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Broadcom

Advies
kopen

Actueel advies

Advies Jaap Barendregt, 15 feb 2021 15:17

L’Oréal | Online focus biedt gewenste resultaat

0 0 Leestijd ongeveer

Cosmeticabedrijf L’Oréal weet de omzetdaling in 2020 te beperken dankzij eerdere investeringen in e-commerce.

De inzet van het luxeconcern op online verkoopkanalen heeft in 2020 zijn vruchten afgeworpen. De online jaaromzet steeg met circa €3 mrd, van 16% naar 27% van de omzet. De andere groeidiamant is de divisie Active Cosmetics (+19% autonoom), en dan vooral de huidverzorgingsproducten. Die profiteren van een toenemende nadruk bij consumenten op gezondheid.

L’Oréal blijft op ‘houden’

De focus op gezondheid gaat wel ten koste van make-up (-22%) bij andere divisies. Die daalden met 5 tot 8%, waardoor de autonome jaaromzet met slecht 4% terugliep (naar €28 mrd). De nettowinst per aandeel nam met 6% af, tot €7,30, en het dividend stijgt van €3,85 naar €4,00. Bij een k/w van bijna 40 blijft het houdadvies staan.

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.

Verder lezen?

Blijf dagelijks op de hoogte van het laatste beleggingsnieuws. Ontdek Beleggers Belangen nu vanaf €11,50 per maand. Bent u nieuw en wilt u eerst meer informatie? Klik dan hier! 

 Bekijk onze abonnementen hier!
Meer uitleg over inloggen? Lees de FAQ