Updates

Aandelen Nederland

Royal Dutch Shellº

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Air France-KLM

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

OCI

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Accsys

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Brunel

Advies
houden
Aandelen Nederland

Intertrust

Advies
houden
Aandelen Nederland

Sligro

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Microsoft

Advies
kopen
Aandelen Nederland

DSM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

IMCD

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Vinci

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Pfizer

Advies
houden
Aandelen Nederland

Boskalis Westminster

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Coca-Cola EurPartners

Advies
houden
Aandelen Nederland

Philips

Advies
houden

Actueel advies

Advies Jaap Barendregt, 15 feb 15:17

L’Oréal | Online focus biedt gewenste resultaat

0 0 Leestijd ongeveer

Cosmeticabedrijf L’Oréal weet de omzetdaling in 2020 te beperken dankzij eerdere investeringen in e-commerce.

De inzet van het luxeconcern op online verkoopkanalen heeft in 2020 zijn vruchten afgeworpen. De online jaaromzet steeg met circa €3 mrd, van 16% naar 27% van de omzet. De andere groeidiamant is de divisie Active Cosmetics (+19% autonoom), en dan vooral de huidverzorgingsproducten. Die profiteren van een toenemende nadruk bij consumenten op gezondheid.

L’Oréal blijft op ‘houden’

De focus op gezondheid gaat wel ten koste van make-up (-22%) bij andere divisies. Die daalden met 5 tot 8%, waardoor de autonome jaaromzet met slecht 4% terugliep (naar €28 mrd). De nettowinst per aandeel nam met 6% af, tot €7,30, en het dividend stijgt van €3,85 naar €4,00. Bij een k/w van bijna 40 blijft het houdadvies staan.

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.

Verder lezen?

Blijf dagelijks op de hoogte van het laatste beleggingsnieuws. Ontdek Beleggers Belangen nu vanaf €14,50 per maand. Bent u nieuw en wilt u eerst meer informatie? Klik dan hier! 

 Bekijk onze abonnementen hier!