Updates

Aandelen Nederland

Unilever

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Adyen

Advies
houden
Aandelen Nederland

Besi

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
houden
Aandelen Nederland

Allfunds

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Randstad

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Nederland

JDE Peet's

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Netflix

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

ASML

Advies
kopen
Aandelen Nederland

TomTom

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

LVMH

Advies
verkopen
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Alfen

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Rio Tinto

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

BHP

Advies
houden
Aandelen Nederland

Vastned Retail

Advies
houden
Aandelen Nederland

Unibail-Rodamco Westfield

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ABN Amro

Advies
houden
Aandelen Nederland

ING

Advies
houden
Aandelen Nederland

Air France-KLM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

BAM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Heijmans

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Flow Traders

Advies
houden
Aandelen Nederland

Sligro

Advies
kopen

Updates

Aandelen Nederland

Unilever

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Adyen

Advies
houden
Aandelen Nederland

Besi

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
houden
Aandelen Nederland

Allfunds

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Randstad

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Nederland

JDE Peet's

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Netflix

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

ASML

Advies
kopen
Aandelen Nederland

TomTom

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

LVMH

Advies
verkopen
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Alfen

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Rio Tinto

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

BHP

Advies
houden
Aandelen Nederland

Vastned Retail

Advies
houden
Aandelen Nederland

Unibail-Rodamco Westfield

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ABN Amro

Advies
houden
Aandelen Nederland

ING

Advies
houden
Aandelen Nederland

Air France-KLM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

BAM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Heijmans

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Flow Traders

Advies
houden
Aandelen Nederland

Sligro

Advies
kopen
Opinie Beleggers Belangen, 10 nov 2015 12:59

Instappen kan nog steeds

0 0 Leestijd ongeveer

Tipterugblik: de Duitse vorkheftruckproducent Kion rendeerde het afgelopen jaar prima en is nog steeds koopwaardig.

Het Duitse Kion Group is een voormalige divisie van industrieel gasbedrijf Linde, waarvan het bedrijf in 2006 werd afgesplitst, waarna het in handen kwam van de private-equitymaatschappij KKR. Met merken als STILL en OM is Kion uitgegroeid tot een van de grootste heftruckproducenten ter wereld. In Europa is Kion marktleider, wereldwijd moet het Toyota voor zich dulden. Kion zette dit jaar stappen om zijn doel voor 2020 te bereiken: Toyota voorbijstreven. De groep houdt vast aan de structuur met meerdere merken, maar versimpelde het management om meer synergie te bereiken. Daarnaast voegde het concern met Egemin Handling Automation, dat geautomatiseerde magazijnsystemen produceert, een nieuwe innovatieve divisie toe. In het eerste halfjaar nam de omzet 8,4% toe en was de winstmarge onverminderd hoog. Aardig opgelopen In alle regio’s won Kion marktaandeel. Sinds de zomer is de rek echter uit de koers door vrees voor teruglopende verkopen in China, een van de belangrijke groeimarkten voor het concern. Met een plus van 27,1% sinds het moment dat de tip werd gegeven in het blad (5 november 2014) is Kion per saldo aardig opgelopen. Toch is het aandeel met een koers-winstverhouding van 16 nog niet al te duur te noemen. We blijven Kion dan ook een aantrekkelijke belegging vinden, want de diversificatie over regio's en de vooruitzichten voor de wereldwijde markt zijn goed.

Het Duitse Kion Group is een voormalige divisie van industrieel gasbedrijf Linde, waarvan het bedrijf in 2006 werd afgesplitst, waarna het in handen kwam van de private-equitymaatschappij KKR. Met merken als STILL en OM is Kion uitgegroeid tot een van de grootste heftruckproducenten ter wereld. In Europa is Kion marktleider, wereldwijd moet het Toyota voor zich dulden.

Kion zette dit jaar stappen om zijn doel voor 2020 te bereiken: Toyota voorbijstreven. De groep houdt vast aan de structuur met meerdere merken, maar versimpelde het management om meer synergie te bereiken. Daarnaast voegde het concern met Egemin Handling Automation, dat geautomatiseerde magazijnsystemen produceert, een nieuwe innovatieve divisie toe. In het eerste halfjaar nam de omzet 8,4% toe en was de winstmarge onverminderd hoog.

Aardig opgelopen

In alle regio’s won Kion marktaandeel. Sinds de zomer is de rek echter uit de koers door vrees voor teruglopende verkopen in China, een van de belangrijke groeimarkten voor het concern. Met een plus van 27,1% sinds het moment dat de tip werd gegeven in het blad (5 november 2014) is Kion per saldo aardig opgelopen. Toch is het aandeel met een koers-winstverhouding van 16 nog niet al te duur te noemen.

We blijven Kion dan ook een aantrekkelijke belegging vinden, want de diversificatie over regio’s en de vooruitzichten voor de wereldwijde markt zijn goed.

Verder lezen?

Blijf dagelijks op de hoogte van het laatste beleggingsnieuws. Ontdek Beleggers Belangen nu vanaf €10,75 per maand. Bent u nieuw en wilt u eerst meer informatie? Klik dan hier! 

 Bekijk onze abonnementen hier!
Meer uitleg over inloggen? Lees de FAQ