Updates

Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Allianz

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Novartis

Advies
houden
Aandelen Nederland

HAL Trust

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Home Depot

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Aegon

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

HSBC

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Walmart

Advies
verkopen
Aandelen Internationaal

Siemens

Advies
houden
Aandelen Internationaal

L'Oréal

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Enel

Advies
houden

Updates

Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Allianz

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Novartis

Advies
houden
Aandelen Nederland

HAL Trust

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Home Depot

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Aegon

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

HSBC

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Walmart

Advies
verkopen
Aandelen Internationaal

Siemens

Advies
houden
Aandelen Internationaal

L'Oréal

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Enel

Advies
houden
Analisten Stephen Hendriks, 26 jan 2019 10:00

Morgan Stanley test koopwaardigheid LVMH

0 0 Leestijd ongeveer

Morgan Stanley probeert gaten in de talrijke koopadviezen voor LVMH te schieten, maar slaagt daar niet in.

Maar liefst 20 van de 27 analisten die LVMH volgen, geven een koopadvies voor het aandeel. Verkoopadviezen zijn er niet. Dat maakt LVMH het meest populaire aandeel in zijn sector, constateert Morgan Stanley. Ook de broker zelf is enthousiast. De grote populariteit van LVMH dwingt Morgan Stanley echter wel om de neerwaartse risico’s voor het aandeel in kaart te brengen.

Cognac

Dat zijn er drie. Het eerste risico betreft de cognac-verkopen. LVMH is eigenaar van het cognac-merk Hennessy, goed voor 9% van het operationeel resultaat. De Amerikaanse en Chinese markt zijn samen goed voor 70% van de wereldwijde cognac-omzet. Morgan Stanley weet dat Japan ooit ook een belangrijke afzetmarkt was, waar Hennessy vooral als relatiegeschenk populair was. Die markt is in Japan ingestort en in China op zijn retour. Toch voorziet Morgan Stanley geen ‘Japan-scenario’ voor Hennessy. De groeiende middenklasse, de vraag naar premium-dranken en de gemiddeld lage cognac-consumptie in China stellen de broker gerust.

Louis Vuitton

Ook Sephora, de luxe winkelketen van LVMH, is een potentieel risico. Na sterke groei in de afgelopen twintig jaar is Sephora nu goed voor 10% van de operationele winst van LVMH. De concurrentie van e-commerce neemt wel toe, maar vooralsnog is dit risico beheersbaar, aldus Morgan Stanley.

Het belangrijkste risico is misschien wel de mogelijk te grote populariteit van het leermerk Louis Vuitton, goed voor 47% van de operationele winst. De broker kan uit verschillende onderzoeken echter geen daling van de populariteit van Louis Vuitton afleiden. Integendeel, het merk is nog net zo populair als vijf en tien jaar geleden. Morgan Stanley handhaaft dan ook het koopadvies voor LVMH met een koersdoel van €315.

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.

Verder lezen?

Blijf dagelijks op de hoogte van het laatste beleggingsnieuws. Ontdek Beleggers Belangen nu vanaf €11,50 per maand. Bent u nieuw en wilt u eerst meer informatie? Klik dan hier! 

 Bekijk onze abonnementen hier!
Meer uitleg over inloggen? Lees de FAQ