Updates

Aandelen Nederland

Adyen

Advies
houden
Aandelen Nederland

Besi

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
houden
Aandelen Nederland

Allfunds

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Randstad

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Nederland

JDE Peet's

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Netflix

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

ASML

Advies
kopen
Aandelen Nederland

TomTom

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

LVMH

Advies
verkopen
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Alfen

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Rio Tinto

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

BHP

Advies
houden
Aandelen Nederland

Vastned Retail

Advies
houden
Aandelen Nederland

Unibail-Rodamco Westfield

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ABN Amro

Advies
houden
Aandelen Nederland

ING

Advies
houden
Aandelen Nederland

Air France-KLM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

BAM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Heijmans

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Flow Traders

Advies
houden
Aandelen Nederland

Sligro

Advies
kopen
Aandelen Nederland

HAL Trust

Advies
kopen

Actueel advies

Advies Hildo Laman, 8 jan 2016 11:33

Problemen op de loer voor Volkswagen

0 0 Leestijd ongeveer

We vragen ons ernstig af of consumenten in de toekomst, net als vroeger, bereid zullen zijn een premie te betalen om in een Audi of Volkswagen te rijden. Het advies blijft dan ook 'verkopen'.

Aandeelhouders moeten hopen dat het allemaal meevalt en dat de langetermijnontwikkeling van Volkswagen door het schandaal geen onherstelbare schade heeft opgelopen. Dat alles valt echter te betwijfelen. De boetes zullen vele miljarden kosten, net als de terugroepactie van miljoenen auto's. Volkswagen heeft al €6,7 mrd gereserveerd voor de reparatie van de dieselmotoren. De boetes wereldwijd kunnen ook flink oplopen, volgens analisten alleen in de VS al tot €12 mrd. Ter vergelijking: de operationele winst in 2014 was €12,7 mrd. De financiële gevolgen zijn dus immens. Verder denken we dat het concern de reputatieschade nooit meer helemaal te boven zal komen.

Aandeelhouders moeten hopen dat het allemaal meevalt en dat de langetermijnontwikkeling van Volkswagen door het schandaal geen onherstelbare schade heeft opgelopen. Dat alles valt echter te betwijfelen. De boetes zullen vele miljarden kosten, net als de terugroepactie van miljoenen auto’s. Volkswagen heeft al €6,7 mrd gereserveerd voor de reparatie van de dieselmotoren. De boetes wereldwijd kunnen ook flink oplopen, volgens analisten alleen in de VS al tot €12 mrd. Ter vergelijking: de operationele winst in 2014 was €12,7 mrd. De financiële gevolgen zijn dus immens. Verder denken we dat het concern de reputatieschade nooit meer helemaal te boven zal komen.

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.

Verder lezen?

Blijf dagelijks op de hoogte van het laatste beleggingsnieuws. Ontdek Beleggers Belangen nu vanaf €10,75 per maand. Bent u nieuw en wilt u eerst meer informatie? Klik dan hier! 

 Bekijk onze abonnementen hier!
Meer uitleg over inloggen? Lees de FAQ