Prada kan oogsten in China
De Chinese overheid heeft een jaarlijks economisch groeidoel geformuleerd van 7,5%. Bij een dergelijke groei neemt de koopkracht van de Chinese bevolking snel toe. Daarvan kunnen luxe modemerken, zoals het Italiaanse Prada, profiteren.
Een deel van dit artikel is niet beschikbaar. Accepteer eerst
marketing cookies om de volledige inhoud te bekijken.
Jaap Barendregt
Jaap Barendregt (1954) werkt sinds 2010 bij Beleggers Belangen. Daarvoor was hij werkzaam bij OPTA als toezichthouder voor Nederlandse telecom, en als financieel analist en redacteur bij effectenbank FBS Bankiers (opgegaan in SNS) en als docent macro-economie en milieu-economie aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Bij Beleggers Belangen schrijft Jaap over macro-economische en monetaire ontwikkelingen, obligaties, China en opkomende markten, en bij aandelen over de sectoren Handel (consumenten), Media, Recreatie en Entertainment, Telecommunicatie, Voeding & Drank en Persoonlijke Verzorging (zowel nationaal als internationaal). Jaap is afgestudeerd in de Letteren (sociaal-economische geschiedenis) en in de Economische Wetenschappen en Econometrie (beleidsgerichte economie), beide aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Hij is daar ook als econoom gepromoveerd en heeft talrijke publicaties op het terrein van financieel-monetair-historische onderwerpen op zijn naam staan.
Meer van deze expert