Updates

Aandelen Nederland

Galapagos

Advies
kopen
Aandelen Nederland

BAM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Air France-KLM

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Accell

Advies
aanmelden
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

DSM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ING

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Bayer

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Vopak

Advies
houden
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Accsys

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Unilever

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Lucas Bols

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
kopen

Updates

Aandelen Nederland

Galapagos

Advies
kopen
Aandelen Nederland

BAM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Air France-KLM

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Accell

Advies
aanmelden
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

DSM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ING

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Bayer

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Vopak

Advies
houden
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Accsys

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Unilever

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Lucas Bols

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
kopen

Schroders | Tesla, VW en een compromis

0 0 Leestijd ongeveer

Schroders vroeg zich af in hoeverre Tesla valt in te halen door de traditionele autofabrikanten. Door een groter investeringsbudget lijkt Volkswagen in 2025 Tesla in te halen.

Tegen de verwachtingen in leverde Tesla in 2021 ruim 936.000 auto’s af. Dat was 87% meer dan in 2020 en ook veel meer dan de 452.900 elektrische voertuigen (EV) die Volkswagen (VW) afgelopen jaar afleverde. Schroders vraagt zich af in hoeverre Tesla valt in te halen door de traditionele autofabrikanten.

VW produceert in totaal ruim 9 miljoen auto’s, maar het overgrote deel daarvan heeft een traditionele verbrandingsmotor. De omschakeling naar een grotere productielijn voor EV’s zal investeringen vereisen die ten koste van de winstmarge kunnen gaan. In 2025 wil VW niettemin Tesla voorbijstreven en volgens Schroders is dit een haalbare doelstelling. VW heeft een budget van onderzoek & ontwikkeling van liefst €15-20 mrd per jaar tegen $1,5 mrd voor Tesla.

Het compromis van Stellantis

De strategie van de gerespecteerde Stellantis-topman Carlos Tavares, die zich vooral met hybride auto’s op de massamarkt van minder welgestelde kopers richt, is volgens Schroders overigens een goed compromis tussen stevige winstmarges en de verplichting om de emissie-uitstoot te verminderen.

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.