Updates

Aandelen Nederland

Galapagos

Advies
kopen
Aandelen Nederland

BAM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Air France-KLM

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Accell

Advies
aanmelden
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

DSM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ING

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Bayer

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Vopak

Advies
houden
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Accsys

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Unilever

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Lucas Bols

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
kopen

Updates

Aandelen Nederland

Galapagos

Advies
kopen
Aandelen Nederland

BAM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Air France-KLM

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Accell

Advies
aanmelden
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

DSM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ING

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Bayer

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Vopak

Advies
houden
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Accsys

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Unilever

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Lucas Bols

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
kopen

GvdD | MercadoLibre, het Amazon van Latijns-Amerika

0 0 Leestijd ongeveer

MercadoLibre is marktleider in Zuid-Amerika op het gebied van e-commerce, en wordt ook wel het Amazon van Latijns-Amerika genoemd. Het bedrijf toont veel gelijkenissen met het Amazon van enkele jaren geleden.

MerdacoLibre opereert in 18 landen waaronder Argentinië, Chili, Brazilië, Mexico, Venezuela en Peru. Het bedrijf liet de afgelopen weken een mooie technische double-bottom bounce zien, nadat het een tweede bodem had ingezet op 17 maart. Sinds de IPO in 2007 is het aandeel ruim 4300% gestegen, maar de afgelopen maanden zakte de koers weg onder de $900. Op 2 september 2021 stond het aandeel nog op $2000.

MercadoLibre behaalde over 2021 een omzet van 7,1 mrd dollar. Dit was een stijging van 78% ten opzichte van 2020. Ook boekte het bedrijf een winst van $83 mln, waar het eerder in 2020 nog een verlies leed van $707.000.

Fintech

Naast de activiteiten in e-commerce is MercadoLibre een fintech. Omdat de inwoners van Latijns-Amerika over het algemeen nog vaak met cash betalen, zit MercadoLibre met het betalingssysteem Mercado Pago gebakken; het is de ideale partij om van cash naar digitale betalingen over te stappen. Dit onderdeel was het vierde kwartaal van 2021 zelfs goed voor 37% van de inkomsten. Met Mercado Envios biedt het bedrijf een oplossing voor de logistieke uitdagingen waar Latijns-Amerika mee te maken heeft.

Ook bracht het bedrijf met venture-partner Kaszek vorig jaar een SPAC op de markt. Hiermee wil het investeren in de opkomende tech-markt in Latijns Amerika.

 

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.