Modehuis PVH maakt sterke comeback
Wij tipten het aandeel na een koersval van circa 20%. Beleggers maakten zich toen zorgen over de lastige omstandigheden op de Noord-Amerikaanse thuismarkt. Een prijzenslag in de warenhuizen en zwakke toeristenbestedingen in de eigen winkels zetten de omzet van bedrijf hier namelijk onder druk. De sterk presterende internationale tak biedt zoals verwacht echter voldoende tegenwicht.
In de loop van het jaar zijn de omzet- en winstverwachting diverse keren opwaarts bijgesteld. Het bedrijf rekent nu voor geheel 2017 op een omzetstijging van 7%, en van 6% tegen constante wisselkoersen. De voor bijzondere posten geschoonde winst per aandeel komt naar verwachting uit binnen een bandbreedte van $7,78-7,80, inclusief een negatief valutakoerseffect van $0,17. Daarmee komt de onderliggende winststijging op circa 17%. Eind deze maand komen de jaarcijfers naar buiten.
Waardering PVH
Aanjagers van de groei zijn de topmerken Calvin Klein en Tommy Hilfiger, die samen circa 80% van de omzet vertegenwoordigen. In het buitenland presteren deze twee merken bijzonder goed. Circa een kwart van de winst komt uit Noord-Amerika, en daar gaat het nog niet voor de wind. Wel zijn de prestaties op de thuismarkt gedurende het jaar verbeterd. Zo versnelde de vergelijkbare omzetgroei bij Tommy Hilfiger in het derde kwartaal naar 6%, tegen een plus van 1% over de eerste negen maanden. Bij Calvin Klein nam de omzetkrimp af van 3% naar 1% in het derde kwartaal.
Extra marketinginvesteringen moeten ervoor zorgen dat dit momentum wordt vastgehouden. Analisten rekenen voor dit jaar wederom op een dubbelcijferige winststijging per aandeel, conform de doelstelling van PVH. Bij een k/w van 16 vinden wij het aandeel nu echter goed gewaardeerd. We brengen het koopadvies dan ook terug naar ‘houden’.
Wie mag dit artikel niet missen? U kunt als abonnee dit artikel cadeau geven aan uw vrienden of familie. Klik bovenaan het artikel op de link en het artikel wordt per e-mail doorgestuurd.