Updates

Aandelen Internationaal

AB Inbev

Advies
houden
Aandelen Nederland

Heijmans

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Kendrion

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Pfizer

Advies
houden
Aandelen Nederland

Aperam

Advies
kopen
Aandelen Nederland

TKH

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Apple

Advies
verkopen
Aandelen Internationaal

Linde

Advies
houden
Aandelen Nederland

Vopak

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Arcadis

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Nestlé

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Alphabet

Advies
houden
Aandelen Nederland

Heineken

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Home Depot

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Microsoft

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Philips

Advies
houden
Aandelen Nederland

Unilever

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Adyen

Advies
houden
Aandelen Nederland

Besi

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
houden
Aandelen Nederland

Allfunds

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Randstad

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
image description
Aandelen Internationaal , Jaap Barendregt

Vivendi

Het Franse Vivendi, in Parijs genoteerd en met een jaaromzet van €11 mrd, was niet lang geleden een conglomeraat dat actief was in telecom, tv, muziek en digitale spellen, en dan ook nog zeer mondiaal gespreid. Dit leidde tot grote schuld. Met de verkoop van telecom en spellen is de schuld gesaneerd. De resterende muziek (Universal Music) en televisie (Canal+ Group) hebben nog steeds weinig verwantschap. Bovendien heeft Vivendi met een deel van de resterende verkoopopbrengsten een groot belang in Italia Telecom genomen. De richting van het bedrijf blijft daardoor onduidelijk.

Bij Canal+ Group gaat het vooral om film- en tv-productie-activiteiten en betaaltelevisie. Deze beslaan ongeveer 50% van de omzet, zijn bijzonder internationaal georiënteerd en vormen de meest winstgevende activiteit. Bij Universal Music gaat het om muziekuitgaven(cd’s) en het bezit van een portefeuille aan muziekrechten. Zij vormen de andere helft van de omzet. De muziekindustrie is vooral geconcentreerd in de VS en Europa.

Met Vivendi Village is het bedrijf inmiddels op kleine schaal digitaal actief met streaming-activiteiten en video-on-demand. De operationele marge komt uit op 12%.

Vivendi

Artikelen