Updates

Aandelen Internationaal

AB Inbev

Advies
houden
Aandelen Nederland

Heijmans

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Kendrion

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Pfizer

Advies
houden
Aandelen Nederland

Aperam

Advies
kopen
Aandelen Nederland

TKH

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Apple

Advies
verkopen
Aandelen Internationaal

Linde

Advies
houden
Aandelen Nederland

Vopak

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Arcadis

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Nestlé

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Alphabet

Advies
houden
Aandelen Nederland

Heineken

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Home Depot

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Microsoft

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Philips

Advies
houden
Aandelen Nederland

Unilever

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Adyen

Advies
houden
Aandelen Nederland

Besi

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
houden
Aandelen Nederland

Allfunds

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Randstad

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
image description
Aandelen Internationaal , Peter Schutte

Deutsche Post

Deutsche PostDeutsche Post (www.dpdhl.com) is de opvolger van het Duitse staatspostbedrijf Deutsche Bundespost, dat in 1995 werd geprivatiseerd. In 2000 volgde de beursnotering.

Sinds de privatisering is het bedrijf fors gegroeid, zowel autonoom als via enkele grote overnames. In 2002 nam Deutsche Post het expressbedrijf DHL volledig over. In 2003 volgde de overname van het Amerikaanse Airborne Express, dat met DHL werd samengevoegd. In 2005 werd de Britse logistieke vervoerder Exel ingelijfd.

Het concern onderscheidt een viertal activiteiten, te weten Post-e-commerce-Parcels (PeP) en de DHL-onderdelen Express, Vracht en Supply Chain (logistieke dienstverlening). De omzet is redelijk gelijkmatig verdeeld over deze vier onderdelen. Veruit de grootste winstmaker is DHL, waarvan de ebit-marges tweemaal zo hoog zijn als die van het PeP onderdeel.

Deutsche Post DHL profiteert sterk van de opkomst van e-commerce, maar moet ook flink investeren in het lucht- en wegennetwerk om zijn leidende positie te kunnen handhaven. Het concern bewandelt een langjarig strategisch pad met concrete financiële doelstellingen voor 2020. 2015 wordt daarin als een overgangsjaar beschouwd, met hoge eenmalige kosten voor onder meer de implementatie van een IT-project bij het internationale vrachtvervoer. Over de jaren 2013-2020 streeft het bedrijf naar een jaarlijks gemiddelde operationele winstgroei (ebit) van meer dan 8%. Voor DHL ligt het streefcijfer op een jaarlijkse ebit-groei van 10%.

Van het totaal uitstaande aandelenkapitaal is 21% in handen van de KfW Bankengruppe. Slechts 13,4% van de stukken is in handen van particuliere beleggers, de rest zit bij instituten. Het aandeel levert al jaren een solide dividendrendement van 3-4%.

DeutschePost

Artikelen