Updates

Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Goldman Sachs

Advies
houden
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
verkopen
Aandelen Internationaal

Volkswagen

Advies
houden
Aandelen Nederland

OCI

Advies
houden
Aandelen Nederland

Aperam

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ASR

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Air France-KLM

Advies
houden
Aandelen Nederland

Ebusco

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Alfen

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Prosus

Advies
houden

Updates

Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Goldman Sachs

Advies
houden
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
verkopen
Aandelen Internationaal

Volkswagen

Advies
houden
Aandelen Nederland

OCI

Advies
houden
Aandelen Nederland

Aperam

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ASR

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Air France-KLM

Advies
houden
Aandelen Nederland

Ebusco

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Alfen

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Prosus

Advies
houden

Sportmerken | Wie gaat er met goud aan de haal?

0 0 Leestijd ongeveer

De strijd om de sporter is al vóór de Olympische Spelen losgebarsten.

De Olympische Spelen zijn voor sportkledingmerken een bijzonder belangrijkste moment om zich te laten zien aan de wereld.

In aanloop daarnaartoe hebben de gevestigde partijen Nike, Adidas en Puma te maken met geduchte concurrentie van kleinere merken, die marktaandeel veroveren en de Olympische Zomerspelen in Parijs gebruiken als springplank.

Kleine merken

Hoka, dat onderdeel is van Deckers, voorziet samen met On Running diverse olympiërs van schoeisel. De Canadese atleten wordt gesponsord door Lululemon, het team van Ierland sport in LW Pearl, de Amerikaanse golfers worden gekleed door het Zweedse J. Lindeberg, en het Nederlandse merk The New Originals is verantwoordelijk voor de kleding van de Nederlandse breakdancers die meedoen aan het sportevenement.

De oorzaken van deze verschuiving van de macht in sportkleding variëren volgens Capital Group van problemen in de toeleveringsketen tijdens de coronapandemie, waardoor innovatie werd afgeremd, tot het feit dat nieuwe merken optimaal gebruikmaken van de kracht van sociale media. De vermogensbeheerder denkt ook dat er een natuurlijke modecyclus is, waarbij sommige merken uit de gratie raken bij consumenten ten faveure van anderen.

Verwachtingen getemperd

Capital Group wijst erop dat na de eerstekwartaalcijfers verschillende grote sportmerken hun verwachtingen naar beneden hebben bijgesteld, omdat ze bezig zijn zichzelf opnieuw uit te vinden. Zo investeren Nike en Adidas meer in productinnovatie en marketing.

Lees ook Concurrentie van indringers op een competitieve markt

Bijna elk groot merk heeft extra geld gestoken in reclame tijdens de Olympische Spelen, maar Capital Group waarschuwt dat de effecten daarvan pas twaalf tot achttien maanden na het evenement zichtbaar zullen worden. Het kan dan ook zomaar zijn dat de kleinere sportmerken ook op de beurs meer de aandacht gaan trekken.

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.