Updates

Aandelen Nederland

Philips

Advies
houden
Aandelen Nederland

Unilever

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Adyen

Advies
houden
Aandelen Nederland

Besi

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
houden
Aandelen Nederland

Allfunds

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Randstad

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Nederland

JDE Peet's

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Netflix

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

ASML

Advies
kopen
Aandelen Nederland

TomTom

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

LVMH

Advies
verkopen
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Alfen

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Rio Tinto

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

BHP

Advies
houden
Aandelen Nederland

Vastned Retail

Advies
houden
Aandelen Nederland

Unibail-Rodamco Westfield

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ABN Amro

Advies
houden
Aandelen Nederland

ING

Advies
houden
Aandelen Nederland

Air France-KLM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

BAM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Heijmans

Advies
kopen

Actueel advies

Advies Danny Reweghs, 17 apr 13:56

Advieswijziging LVMH | Geen knallende champagnekurken meer

0 0 Leestijd ongeveer

Met het laagste groeicijfer in het eerste kwartaal sinds 2016 stelde LVMH voor de derde keer in een jaar tijd teleur. Een adviesverlaging is onvermijdelijk.

De eerstekwartaalcijfers van LVMH – het grootste luxeconcern ter wereld – konden niet overtuigen, zeker niet in vergelijking met het voorafgaande kwartaal. Toen kwam de organische omzetgroei (zonder rekening te houden met overnames of desinvesteringen) nog uit op 10%. In het eerste trimester bleef die organische groei beperkt tot 3%.

De omzet kwam uit op €21,0 mrd, net onder de analistenconsensus van €21,2 mrd. Met uitzondering van Japan stelde Azië opnieuw teleur. De verkopen in de VS en de EU voldeden wel aan de verwachtingen.

Hennessy en champagnemerken

De divisie Wijnen & Sterke dranken presteerde andermaal ondermaats. Al enige tijd loopt de verkoop van de Hennessy-cognac terug en nu stelden ook de champagnemerken teleur, met een verkoopdaling van maar liefst 16%.

De afdeling Leder & Modewaren, de absolute sterkhouder binnen de groep, boekte in het eerste kwartaal slechts een bescheiden groei van 2%.

Grote uitblinker was de divisie Selective retailing (belastingvrije winkels). Die noteerde door het opheffen van alle restricties door de covidpandemie vorig jaar een stevige inhaalbeweging van +11% organisch.

Advies aandeel LVMH verlaagd naar ‘verkopen’

De markt legt de lat hoog voor het luxeconcern. Toch weet de groep er doorgaans bovenuit te stijgen. Maar met het laagste groeicijfer in het eerste kwartaal sinds 2016 (als we coronajaar 2020 buiten beschouwing laten) stelde LVMH voor de derde keer in vier kwartalen teleur.

Dan is een waardering tegen 24 keer de verwachte winst en 14 keer de verhouding ondernemingswaarde/bedrijfskasstroom (ev/ebitda) pittig. We verlagen ons advies dan ook naar ‘verkopen’.

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.

Verder lezen?

Blijf dagelijks op de hoogte van het laatste beleggingsnieuws. Ontdek Beleggers Belangen nu vanaf €10,75 per maand. Bent u nieuw en wilt u eerst meer informatie? Klik dan hier! 

 Bekijk onze abonnementen hier!
Meer uitleg over inloggen? Lees de FAQ