JPMorgan | Disney is achtergebleven
Walt Disney lanceerde afgelopen weekend voor het eerst een Marvel-film gelijktijdig in de bioscopen en op Disney+. Op de eigen streamingdienst konden abonnees via Disney+ Premier Access voor $30 bovenop hun bestaande abonnement de nieuwe film Black Widow direct thuis bekijken. In oktober komt de film voor alle abonnees beschikbaar.
In de Amerikaanse bioscopen haalde de nieuwe film in haar debuutweekend $80 mln op en internationaal $78 mln, wat het totaal op $158 mln bracht. Via Disney+ werd meer dan $60 mln gegenereerd.
Meer betalen voor directe toegang
Het laat zien dat consumenten bereid zijn meer te betalen om direct toegang te krijgen tot nieuwe content. JPMorgan vindt dit een goede ontwikkeling voor Disney en stelt dat het aandeel op de markt is achtergebleven.
Als naast de nieuwe films ook de pretparken herstel laten zien, verwacht de Amerikaanse zakenbank dat de aandelenkoers van Disney met 24% kan stijgen richting $220. Daarom blijft Disney op de favorietenlijst van JPMorgan staan.