Pivotal Research geeft een verkoopadvies voor Facebook
Zo geeft Facebook aan dat er in de VS 41 miljoen mensen in de leeftijdsgroep 18-24 gebruik maken van haar platform. Opmerkelijk, omdat er niet meer dan 31 miljoen Amerikanen in deze leeftijdscategorie zijn.
80% te hoog
Daarnaast stelt Pivotal dat Facebook eerder al een 80% te hoge statistiek gaf over de tijd die mensen naar video’s kijken. De analisten denken dat statistiekbureaus als Nielsen en comScore hier garen bij kunnen spinnen. Adverteerders zullen Facebook dwingen deze partijen in te schakelen om de effectiviteit van de videoadvertenties te meten.
Zeker omdat het niet voor het eerst is dat Facebook in de fout gaat, en ook ditmaal met een laconieke reactie komt. Volgens het sociale-mediabedrijf geven de statistieken slechts een theoretisch potentieel bereik weer.
Wie mag dit artikel niet missen? U kunt als abonnee dit artikel cadeau geven aan uw vrienden of familie. Klik bovenaan het artikel op de link en het artikel wordt per e-mail doorgestuurd.