Updates

Aandelen Internationaal

Enel

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Accsys

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Vivoryon Therapeutics

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

NN Group

Advies
houden
Aandelen Nederland

Lucas Bols

Advies
kopen
Aandelen Nederland

TKH

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Walmart

Advies
houden
Aandelen Nederland

ArcelorMittal

Advies
houden
Aandelen Nederland

Aperam

Advies
kopen
Aandelen Nederland

SBM Offshore

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Vopak

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aegon

Advies
kopen
Aandelen Nederland

IMCD

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Allianz

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Ahold Delhaize

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Alfen

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Walt Disney

Advies
kopen

Updates

Aandelen Internationaal

Enel

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Accsys

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Vivoryon Therapeutics

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

NN Group

Advies
houden
Aandelen Nederland

Lucas Bols

Advies
kopen
Aandelen Nederland

TKH

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Walmart

Advies
houden
Aandelen Nederland

ArcelorMittal

Advies
houden
Aandelen Nederland

Aperam

Advies
kopen
Aandelen Nederland

SBM Offshore

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Vopak

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aegon

Advies
kopen
Aandelen Nederland

IMCD

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Allianz

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Ahold Delhaize

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Alfen

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Walt Disney

Advies
kopen
Opinie Redactie Beleggers Belangen, 25 sep 2013 14:39

Beleggen in spelletjes

0 0 Leestijd ongeveer

Digitale vrijetijdsbesteding is volgens Fidelity een interessant beleggingsthema.

De consument besteedt al veel tijd aan beeldschermen en aan mobiele apparaten. Digitale vrijetijdbesteding – sociale netwerken, (video)spelletjes, gokken, digitale muziek en film – maakt een sterke groei door, mede doordat de technologie voortschrijdt en doordat steeds meer mensen de beschikking krijgen over computers en mobiele apparaten, aldus Fidelity. De vermogensbeheerder verwacht dat de vraag naar deze vormen van vermaak in de komende jaren snel blijft groeien, met een gemiddelde van 5,6% per jaar. Die ontwikkeling biedt beleggers kansen, waarbij Fidelity wel opmerkt dat het moeilijk is om te voorspellen welke spellen populair zullen worden en welke niet.

Adverteren via internet zal over een aantal jaren meer omzet genereren dat tv-advertenties. Aan dat laatste wordt nu wereldwijd circa $162 mrd besteed en in 2017 naar schatting $209 mrd. Internetadvertenties zullen procentueel harder groeien, van nu $100 mrd naar $185 mrd in 2017. Bedrijven als Facebook zullen van deze ontwikkeling profiteren.

Groei blijft toenemen

Bwin.party, William Hill, IG Group, Playtech, PaddyPower en International Game Technology zijn bedrijven die garen spinnen bij de vraag naar gokspelletjes. Activision Blizzard, Gameloft, Lima Sky en Electronic Arts kunnen groeien door de populariteit van videospelletjes. Vivendi, Time Warner en Amazon werken in het groeiende segment van digitale muziek, film en tv-programma’s en ook daar zal de groei in de komende jaren blijven toenemen.

De homevideomarkt is een van de meest ontwikkelde markten voor digitaal entertainment. In de Verenigde Staten is de omzet daarvan al hoger dan die van reguliere bioscopen. Telecombedrijven en exploitanten met exclusieve rechten op programma’s (zoals sport) zullen op de groeitrend van digitale vrijetijdbesteding meeliften. De vermogensbeheerder noemt BT en Virgin Media als voorbeelden daarvan.

Fidelity geeft overigens geen beleggingsoordeel over de genoemde bedrijven. 

De consument besteedt al veel tijd aan beeldschermen en aan mobiele apparaten. Digitale vrijetijdbesteding – sociale netwerken, (video)spelletjes, gokken, digitale muziek en film – maakt een sterke groei door, mede doordat de technologie voortschrijdt en doordat steeds meer mensen de beschikking krijgen over computers en mobiele apparaten, aldus Fidelity. De vermogensbeheerder verwacht dat de vraag naar deze vormen van vermaak in de komende jaren snel blijft groeien, met een gemiddelde van 5,6% per jaar. Die ontwikkeling biedt beleggers kansen, waarbij Fidelity wel opmerkt dat het moeilijk is om te voorspellen welke spellen populair zullen worden en welke niet.

Adverteren via internet zal over een aantal jaren meer omzet genereren dat tv-advertenties. Aan dat laatste wordt nu wereldwijd circa $162 mrd besteed en in 2017 naar schatting $209 mrd. Internetadvertenties zullen procentueel harder groeien, van nu $100 mrd naar $185 mrd in 2017. Bedrijven als Facebook zullen van deze ontwikkeling profiteren.

Groei blijft toenemen

Bwin.party, William Hill, IG Group, Playtech, PaddyPower en International Game Technology zijn bedrijven die garen spinnen bij de vraag naar gokspelletjes. Activision Blizzard, Gameloft, Lima Sky en Electronic Arts kunnen groeien door de populariteit van videospelletjes. Vivendi, Time Warner en Amazon werken in het groeiende segment van digitale muziek, film en tv-programma’s en ook daar zal de groei in de komende jaren blijven toenemen.

De homevideomarkt is een van de meest ontwikkelde markten voor digitaal entertainment. In de Verenigde Staten is de omzet daarvan al hoger dan die van reguliere bioscopen. Telecombedrijven en exploitanten met exclusieve rechten op programma’s (zoals sport) zullen op de groeitrend van digitale vrijetijdbesteding meeliften. De vermogensbeheerder noemt BT en Virgin Media als voorbeelden daarvan.

Fidelity geeft overigens geen beleggingsoordeel over de genoemde bedrijven.