EVS komt traag op gang
In tegenstelling tot de vorige jaren is de Belgische wereldspeler in live (sport)verslaggeving het jaar minder sterk begonnen. Vooral door uitstel van klantenleveringen. Dat zet het aandeel (tijdelijk) onder druk.
LVMH, is een mondiaal opererende Franse luxegoederenproducent en -verkoper die is genoteerd aan de Parijse beurs. De verkoop gebeurt via algemene winkels (wholesale) en eigen winkels (retail).
Het assortiment is divers en bestaat uit mode (kleding en leerproducten, inclusief tassen) met 35% van de omzet, wijn en sterke drank (cognac) met 12%, parfums en cosmetica met 12% en horloges en sieraden met 10%. Het bedrijf heeft ook verkooppunten op vliegvelden en in passagiersschepen (selective retailing) met 30% van de omzet.
De marge op de producten is met 20% hoog. De jaaromzet van €40 mrd wordt vooral behaald in Azië (35%), de VS (25%) en Europa (30%). LVMH heeft een grootaandeelhouder in Groupe Arnault. Die is tevens grootaandeelhouder in Dior.
In tegenstelling tot de vorige jaren is de Belgische wereldspeler in live (sport)verslaggeving het jaar minder sterk begonnen. Vooral door uitstel van klantenleveringen. Dat zet het aandeel (tijdelijk) onder druk.
Het winstgroeipotentieel van Colruyt Group lijkt opgeborgen te zitten in een boodschappenbak van de warenhuisketen. Structurele winstgroei is bijna onmogelijk op een competitieve Belgische retailmarkt.
Veel grondstoffenaandelen doen het prima, maar niet Rio Tinto. Het aandeel staat sinds het begin van het jaar 10% lager. Zoals vaker levert dat wel een goed instapmoment op.