Beter Bed | Groeitempo te laag, winsttaxatie naar beneden
Beter Bed heeft over het slotkwartaal van 2022 de omzet met 3,5% opgevoerd. Niet slecht, maar onvoldoende om de doelstellingen voor 2025 te behalen.
Beter Bed verkoopt via eigen winkelketens ‘slaapkamercomfort’ in de vorm van matrassen, bedbodems en bedtextiel aan consumenten in meerdere Europese landen. Daarnaast zijn er groothandelsactiviteiten op de matrassenmarkt. Nederland vormt de belangrijkste markt. Daarnaast zijn er activiteiten in België en Zweden. In Nederland en België wordt met de winkelketen onder de moedernaam van Beter Bed full service verleend en op het middensegment gewerkt, met thuislevering en montage. Daarnaast is er in Nederland met dochterbedrijf Beddenreus ook een cash & Carry-keten.
Het bedrijf ondervindt sinds 2017 door verschillende oorzaken moeilijkheden in de grootste markt, Duitsland. Er is een sanering in gang gezet die de winstgevendheid van het bedrijf in de jaren erna zwaar heeft aangetast. Financieel raakte het bedrijf erdoor in problemen. Bovendien is de concurrentie toegenomen, ook via internet. Door deze factoren is de koers flink gedaald en heeft een belegger in het aandeel veel verlies geleden. Nadat de Duitse, Zwitserse, Oostenrijkse en Spaanse activiteiten waren verkocht en de financiën langzamerhand weer op orde kwamen, kon vanaf eind 2020 een afgeslankt Beter Bed een nieuwe start maken.
In de Koerswijzer van Beleggers Belangen treft u zowel een fundamenteel advies als een advies op basis van technische analyse.
Beter Bed heeft over het slotkwartaal van 2022 de omzet met 3,5% opgevoerd. Niet slecht, maar onvoldoende om de doelstellingen voor 2025 te behalen.
Beter Bed heeft over het tweede kwartaal beduidend minder goed gepresteerd dan verwacht.
Beter Bed heeft de omzet in het eerste kwartaal met bijna 40% opgevoerd. De vergelijkingsbasis was weliswaar zwak, maar de groei is beduidend hoger dan de markt had verwacht.