Updates

Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Allianz

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Novartis

Advies
houden
Aandelen Nederland

HAL Trust

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Home Depot

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Aegon

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

HSBC

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Walmart

Advies
verkopen
Aandelen Internationaal

Siemens

Advies
houden
Aandelen Internationaal

L'Oréal

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Enel

Advies
houden

Updates

Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Allianz

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Novartis

Advies
houden
Aandelen Nederland

HAL Trust

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Home Depot

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Aegon

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

HSBC

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Walmart

Advies
verkopen
Aandelen Internationaal

Siemens

Advies
houden
Aandelen Internationaal

L'Oréal

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Enel

Advies
houden
Advies Karel Mercx, 21 okt 2020 13:45

Netflix | Toenemende concurrentie deert groei niet

0 0 Leestijd ongeveer

Netflix kreeg er in het derde kwartaal van 2020 2,2 miljoen abonnementen bij, waarmee het totaalaantal op 195,2 miljoen komt. In de eerste 6 maanden van 2020 namen 25,9 miljoen mensen een abonnement.

Het fijne aan Netflix is dat ze een conservatief management hebben. De leiding voorspelt regelmatig lagere groei dan wat de analisten denken. Na het vorige kwartaal waarschuwde Netflix dat het eerste halfjaar van 2020 uitzonderlijk was en dat er een einde zou komen aan de extreme groei van het aantal abonnementen.

De topsport is overal op de wereld weer op gang gekomen, wat toenemende concurrentie brengt voor Netflix. Oprichter Reed Hasting ziet immers alles als concurrent. Het is daarom een sterk teken dat ondanks het feit dat mensen weer sport kunnen kijken, er nog nooit zoveel Netflix-abonnementen zijn geweest.

Netflix investeert

Komend kwartaal zal de 200 miljoen abonnementen worden aangetikt. Vermenigvuldig dit met een gemiddelde prijs van $10 per maand en er komt elke maand $2 mrd aan cash binnen. Dit gaat tot nu toe allemaal op aan investeringen. Dit jaar zijn er al meer dan 50 producties live gegaan en aan het einde van dit jaar zullen dat er ruim 150 zijn. De kwaliteit van deze producties is enorm. Bij de vorige Emmy Awards, werd Netflix (160!) keer genomineerd.

Dit vliegwiel van meer nominaties, meer abonnementen, meer investeringen in nieuwe producties en daardoor nog meer nominaties gaat een keer ophouden.

Waarde voor aandeelhouders

Hasting wilde bij de analistencall niet zeggen of het tijd is voor een dividend. Hij beloofde alleen dat hij zal kiezen voor de optie die op de lange termijn de meeste aandeelhouderswaarde zal creëren. En nu is dat overduidelijk nog meer producties. Zelf kijk ik uit naar de marketingactiviteiten die het bedrijf in India gaat ontplooien. Een weekend lang mag iedereen daar gratis kennismaken met Netflix. Als er genoeg conversie is, zal dit ook in andere landen worden uitgerold.

Advies Netflix

In de eerste 6 maanden van 2020 namen dus 25,9 miljoen mensen een abonnement. Ter vergelijking: in heel 2013 groeide Netflix met 13 miljoen. Netflix was al lang voor COVID-19 mijn sectorfavoriet. Dat verandert niet zo lang het bedrijf groeit in een wereld waarin steeds meer van alle kanten om onze aandacht wordt geschreeuwd.

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.

Verder lezen?

Blijf dagelijks op de hoogte van het laatste beleggingsnieuws. Ontdek Beleggers Belangen nu vanaf €11,50 per maand. Bent u nieuw en wilt u eerst meer informatie? Klik dan hier! 

 Bekijk onze abonnementen hier!
Meer uitleg over inloggen? Lees de FAQ