LVMH nog altijd koopwaardig volgens Credit Suisse
Credit Suisse brengt zijn verwachting voor de autonome omzetgroei voor LVMH voor dit en volgend jaar met respectievelijk 6% en 5% terug. Daardoor komt de operationele winst over deze twee jaar 14% en 10% lager uit dan Credit Suisse eerder nog had becijferd.
De vraag naar de producten van de luxegoederengroep valt uiteraard terug door de uitbraak van het coronavirus. Maar ook aan de aanbodkant raakt de virusuitbraak LVMH hard. Volgens Credit Suisse houdt LVMH relatief weinig voorraden aan van producten van het merk Louis Vuitton. Als Frankrijk en Italië langer dan twee maanden in ‘lock down’ blijven, dan stokt de aanvoer van nieuwe Louis Vuitton-producten. Dat beperkt het mogelijke omzetherstel van LVMH later dit jaar en in 2021.
Koersdoel en advies
Credit Suisse verlaagde de taxatie voor de winst per aandeel voor dit jaar met 14% tot €13,91. Het koersdoel gaat met bijna 13% terug naar €380, maar het advies blijft ‘kopen’.