Updates

Aandelen Nederland

Arcadis

Advies
kopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Goldman Sachs

Advies
houden
Aandelen Nederland

Basic-Fit

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
houden
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
houden
Aandelen Nederland

ABN Amro

Advies
houden
Aandelen Nederland

ING

Advies
houden
Aandelen Nederland

ASR

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aegon

Advies
kopen
Aandelen Nederland

NN Group

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fagron

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Avantium

Advies
kopen

Updates

Aandelen Nederland

Arcadis

Advies
kopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Goldman Sachs

Advies
houden
Aandelen Nederland

Basic-Fit

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
houden
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
houden
Aandelen Nederland

ABN Amro

Advies
houden
Aandelen Nederland

ING

Advies
houden
Aandelen Nederland

ASR

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aegon

Advies
kopen
Aandelen Nederland

NN Group

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fagron

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Avantium

Advies
kopen
Lezersvragen Jeff Thijssen, 14 feb 2020 13:00

Wat is uw mening over het aandeel Ballard Power?

0 0 Leestijd ongeveer

Ballard Power produceert brandstofcellen waarmee waterstof kan worden omgezet in elektriciteit. Beleggers zijn al op de muziek vooruitgelopen.

Ballard Power levert brandstofcellen om stadsbussen, treinen, vrachtwagens en heftrucks op waterstof te laten rijden. In 2003 noemde de Amerikaanse president George W. Bush waterstof al de brandstof van de toekomst. Desondanks staat de technologie nog altijd in de kinderschoenen en lijkt elektrisch rijden zonder waterstoftechnologie het te winnen.

Negatief kostenplaatje

Dit is ook terug te zien in de stagnerende omzet van het bedrijf. In 2018 behaalde het een omzet van $96,6 mln en ook voor 2019 verwachten analisten dat de omzet rond de $96 mln zal uitkomen. Een goede reden dat het rijden op waterstof nog niet van de grond lijkt te zijn gekomen zijn de kosten. De Technische Universiteit Eindhoven verwacht dat in 2030 de productiekosten voor beide auto’s gelijk zullen zijn en dat is in het nadeel van de waterstofauto, omdat de kosten voor onderhoud en tanken/opladen hoger uitvallen.

Subsidie kan hier verandering in brengen en beleggers lijken daar al op vooruit te zijn gelopen. De beurskoers is sinds begin 2020 54,3% gestegen naar $11,08. Ik vind de beurskoers dermate hard opgelopen dat ik een verkoopadvies geef.

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.