Een goed alternatief voor de Europese airlines
De pijplijn aan nieuwe ideeën verpakt in een driejarenplan om het aandeel op de Amerikaanse markt voor passagiersvervoer te heroveren, pakt goed uit. Mede via partnerships biedt United steeds meer vluchten aan. Daarnaast komt het bedrijf met allerlei nieuwe initiatieven om de winstgroei verder aan te jagen. Over 2018 boekte het concern een onderliggende winst per aandeel van $9,13 (+34%), ruim meer dan de gemiddelde analistenverwachting van $8,78. Voor dit jaar zet United in op een winst per aandeel van $10-12. Voor 2020 ligt de prognose op een winst per aandeel van $13 en dat is volgens het concern zelfs haalbaar bij een olieprijs van $80 per vat. Bij de huidige koers van nog geen $80 bedraagt de koers-winstverhouding voor dit jaar slechts 7 en voor 2020 slechts 6. United acht ik een goede koopkans als alternatief voor de Europese spelers.
Fondscode (ISIN) | US9100471096 |
Beurs | Nasdaq |
Beurswaarde | $21,3 mrd |
K/w 2019 (t) | 7 |
Hoogste koers* | $97,66 |
Dividendrendement | – |
Jaaromzet | $41 mrd |
Nettowinst | $2,1 mrd |
*12 maanden, intraday