Oppenheimer enthousiast over gameproducent Activision Blizzard
Lees ook: Standard Life verwacht renteverhoging in de VS
Oppenheimer denkt dat Activision Blizzard andere videogameproducenten zal verslaan.
Sinds 14 oktober volgt Oppenheimer Activision Blizzard met het advies ‘outperform’. Oppenheimer heeft veel vertrouwen in de verwachtingen die de producent van videogames heeft uitgesproken over zijn winstgroei en margeverbetering. Een positieve ontwikkeling is bovendien dat de videogamesector aan het verschuiven is in de richting van meer digitale distributie- en monitoringsmodellen. Waar de focus van gameproducenten voorheen lag op het aantal verkopen, willen zij spelers nu steeds meer bij hun producten betrekken. Oppenheimer rekent erop dat Activision hierin beter zal presteren dan zijn concurrenten omdat het gamefranchises als World of Warcraft en Overwatch in zijn portfolio heeft, waardoor het bedrijf een sterke merknaam en loyale fans heeft opgebouwd.
Activision kan hierdoor zeer goed de interactie aangaan met zijn spelers en daarnaast de winstvolatiliteit beperken. Verder verwacht Oppenheimer dat Activision na 2017 onder meer zal profiteren van zijn toenemende media content en mobiele advertentie-inspanningen. Zo heeft het bedrijf volgens Oppenheimer nog niet het volle omzetpotentieel benut voor advertenties in de mobiele versie van Candy Crush. Het koersdoel voor Activision Blizzard is door Oppenheimer vastgesteld op $53