EVS komt traag op gang
In tegenstelling tot de vorige jaren is de Belgische wereldspeler in live (sport)verslaggeving het jaar minder sterk begonnen. Vooral door uitstel van klantenleveringen. Dat zet het aandeel (tijdelijk) onder druk.
Allianz Groep, gevestigd in München (Duitsland), is een toonaangevende financiële dienstverlener, die verzekerings- en vermogensbeheerdiensten aanbiedt. Het verzekeringsbedrijf bestaat uit drie kernsegmenten: schadeverzekering, goed voor ongeveer de helft van de operationele winst, levensverzekering en vermogensbeheer (beide ongeveer even groot).
Allianz behoort tot de vijf grootste vermogensbeheerders ter wereld. De onderneming biedt beleggingsdiensten aan particuliere beleggers en pensioenfondsen onder de merknamen PIMCO en Allianz Global Investors. Allianz heeft ongeveer €1800 mrd aan beheerd vermogen. Beide merken vallen onder het onderdeel Allianz Asset Management (AAM).
Op de verzekeringsmarkt is Allianz actief met lokale aanbieders, terwijl andere onderdelen zoals kredietverzekeringen, autoverzekeringen en herverzekeren wereldwijd worden aangestuurd. Allianz heeft meer dan 140.000 werknemers wereldwijd, 86 miljoen klanten en is actief in meer dan zeventig landen. In het thuisland Duitsland is Allianz marktleider op het gebied van verzekeringen. De totale opbrengsten van de verzekeraar bedroegen in 2016 €122,4 miljard. Eind 2016 bedroeg de solvabiliteit 218% en had Allianz een marktkapitalisatie van €71,7 miljard.
In tegenstelling tot de vorige jaren is de Belgische wereldspeler in live (sport)verslaggeving het jaar minder sterk begonnen. Vooral door uitstel van klantenleveringen. Dat zet het aandeel (tijdelijk) onder druk.
Het winstgroeipotentieel van Colruyt Group lijkt opgeborgen te zitten in een boodschappenbak van de warenhuisketen. Structurele winstgroei is bijna onmogelijk op een competitieve Belgische retailmarkt.
Veel grondstoffenaandelen doen het prima, maar niet Rio Tinto. Het aandeel staat sinds het begin van het jaar 10% lager. Zoals vaker levert dat wel een goed instapmoment op.