Updates

Aandelen Nederland

Fagron

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Coca-Cola EurPartners

Advies
houden
Aandelen Nederland

Hunter Douglas

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Volkswagen

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Ahold Delhaize

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Walt Disney

Advies
kopen
Aandelen Nederland

JDE Peet's

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Bayer

Advies
kopen
Aandelen Nederland

DSM

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Facebook

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Altice Europe

Advies
kopen
Aandelen Nederland

WDP

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Apple

Advies
houden
Aandelen Nederland

Royal Dutch Shellº

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Nestlé

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Pfizer

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Accell

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Sanofi

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Vopak

Advies
houden
Aandelen Nederland

Arcadis

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Tesla

Advies
houden
Aandelen Internationaal

LVMH

Advies
kopen
Aandelen Nederland

KPN

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Value8

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aegon

Advies
houden
image description
Aandelen Nederland , Jaap Barendregt

Unilever

Het Nederlands-Britse Unilever is een van ‘s werelds grootste producenten van verpakte consumentengoederen. De jaaromzet is circa €55 mrd. De onderneming is een fusieproduct van een Nederlands en een Brits bedrijf.

Het productenpakket bestaat uit voedsel (23% van de omzet), ijs en drank (20%), huishoudproducten (19%) en persoonlijke verzorgingsartikelen (38%). Tot het productpalet behoren consumptie-ijs, thee, margarine, spreads, zeep-, wasmiddelen, deodorant, tandpasta en huidproducten. Bij ijs is het bedrijf leidend.


Unilever schuift de laatste tijd op naar segmenten als huidverzorging omdat de marges daar hoger en de groeimogelijkheden groter zijn. Bij die heroriëntatie hoort ook een evaluatie van de rendementen en groeimogelijkheden van de van oudsher geproduceerde producten, en hun voortbestaan onder de Unilevervlag is niet zeker. Zo trok Unilever zich enige tijd geleden terug uit de wasmiddelenmarkt in de VS.

Van de omzet wordt 25% behaald in Europa, 18% in de VS en 57% in de opkomende markten. Het fusiebedrijf kent een beursnotering in Nederland en het VK.

 

Artikelen