Updates

Aandelen Nederland

Basic-Fit

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Flow Traders

Advies
houden
Aandelen Nederland

Intertrust

Advies
kopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
houden
Aandelen Nederland

Randstad

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Procter & Gamble

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Philips

Advies
houden
Aandelen Internationaal

LVMH

Advies
kopen
Aandelen Nederland

RoodMicrotec

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ASML

Advies
kopen
Aandelen Nederland

TomTom

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Goldman Sachs

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fagron

Advies
houden
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Johnson & Johnson

Advies
kopen
Aandelen Nederland

KPN

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Euronext

Advies
verkopen
Aandelen Internationaal

Walmart

Advies
houden
Aandelen Nederland

PostNL

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Kiadis Pharma

Advies
houden
Aandelen Nederland

DSM

Advies
kopen
image description
Aandelen Nederland , Stephen Hendriks

Sanofi

logo-sanofi_WEBSITE Het Franse farmaconcern Sanofi (sanofi.com) heeft onderdelen waarvan de geschiedenis ver terug gaat, maar de echte contouren van het bedrijf werden pas in jaren zeventig zichtbaar. In 1970 ontstond het bedrijf Synthélabo en in 1973 Sanofi. Deze twee bedrijven fuseerden in 1999 tot het concern Sanofi-Synthélabo. In 2004 volgde de overname van de Frans-Duitse farmaceut Aventis, voor €54,5 mrd, en werd de naam van het bedrijf veranderd in Sanofi-Aventis. Zeven jaar later nam Sanofi-Aventis voor ruim $20 mrd het Amerikaanse Genzyme over. In dat jaar veranderde het concern de naam in Sanofi. Het bedrijf heeft drie hoofddivisies: Pharmaceuticals, Vaccins en Diergeneeskunde. Onder Pharmaceuticals valt niet alleen de verkoop van innovatieve en door patenten beschermde medicijnen, maar ook de verkoop van generieke medicijnen – goedkope versies van merkmedicijnen – en consumentenproducten, zoals pijnstillers en vitaminen. Pharmaceuticals is zowel in omzet als winst verreweg de belangrijkste divisie. Zo’n 81% van de omzet en de operationele winst komt voor rekening van deze divisie. Recent versterkte Sanofi het onderdeel Consumentenproducten en nam het afscheid van de diergeneeskundige activiteiten via een ruiltransactie met branchegenoot Boehringer Ingelheim. Sanofi behaalt een groter deel van de omzet in opkomende landen (32%) dan in West-Europa (22%). 

Sanofi

Artikelen