Updates

Aandelen Nederland

Pharming

Advies
houden
Aandelen Internationaal

BP

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Exxon Mobil

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Total

Advies
houden
Aandelen Nederland

TomTom

Advies
houden
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
houden
Aandelen Nederland

PostNL

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Coca-Cola

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

ASM International

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ASML

Advies
kopen
Aandelen Nederland

BE Semiconductors

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Takeawaycom

Advies
verkopen
image description
Aandelen Nederland, Jaap Barendregt

L’Oréal

L’Oréal is ’s werelds grootste cosmeticabedrijf. Het is genoteerd in Parijs en kent een jaaromzet van €25 mrd.

Binnen de cosmeticamarkt kan onderscheid worden gemaakt per afzetkanaal en naar prestige. L’Oréal kent een professionele productendivisie die aan kappers levert (13% van de omzet) en een actieve cosmeticadivisie die zich vooral richt op apotheken en speciale afdelingen van drogisten (7%).

Voorts zijn er de gewone consumentenproducten. Daarvan vormt de massa-retailmarkt met ongeveer 50% van de omzet de grootste component. Luxecosmetica beslaat 30% van de omzet. Cosmetica levert met bijna 20% relatief hoge marges op.

L’Oréal kent in de familie Bettencourt een grootaandeelhouder. West-Europa (circa 35% van de omzet) en Noord-Amerika (28%) vormen de belangrijkste afzetmarkten. De opkomende markten vormen bij cosmetica nog niet echt een groeimarkt, maar maken wel meer dan 35% van de omzet uit.

L'Oreal_1

laatste advies

Koersverloop

Koersinformatie

Koerswijzer

Artikelen

Afbeelding bij artikel BP onderscheidt zich van concurrenten
AdviesHein Praats, 19 sep 10:58

BP onderscheidt zich van concurrenten

De opgelopen olieprijs dient als goede steun voor bedrijven in de olie- en gasindustrie. Uit het rijtje buitenlandse oliegiganten BP, Exxon Mobil en Total, springt BP er positief uit. Reden voor een adviesverhoging.

0 0
Afbeelding bij artikel Frisdrank bruist niet meer zo
AdviesJaap Barendregt, 17 sep 11:11

Frisdrank bruist niet meer zo

De frisdrankindustrie zit in hetzelfde schuitje als de voedingsindustrie. Net als deze zijn de producenten van frisdrank op zoek naar antwoorden. Ik bespreek de ontwikkelingen, schets de antwoorden en analyseer de individuele bedrijven.

0 0
Afbeelding bij artikel Procter & Gamble houdt te veel ballen in de lucht
AdviesJaap Barendregt, 12 sep 09:23

Procter & Gamble houdt te veel ballen in de lucht

De grote bedrijven die voeding, drank en huishoudelijke producten maken, zijn hun wendbaarheid voor tijden van verandering voor een belangrijk deel kwijt geraakt. Procter & Gamble is een voorbeeld.

0 0