Een overnamepoging door AT&T en een ijzersterke marktpositie waren een jaar geleden om Time Warner te tippen. Nog geen half jaar later is de mediagigant daadwerkelijk ingelijfd door telecomconcern AT&T. Dat leverde beleggers in korte tijd een mooi rendement op.
Traditionele telecom- en mediabedrijven als AT&T, Verizon en Disney staan onder zware druk van de nieuwe mediabedrijven Netflix en Hulu. Klanten hebben steeds minder behoefte aan grote bundels en willen gerichte dienstverlening zoals video-on-demand. Distributie is niet meer de dienst waarmee het grote geld verdiend wordt.
Sinds september 2017 staat AT&T technisch op ‘verkopen’. Aangezien de koers zich nog steeds in het dalend trendkanaal ophoudt, herhalen wij ons verkoopadvies. AT&T vroeg om een adviesverlaging toen er in de weekgrafiek voor de derde keer op rij een lagere top was gevormd. Daarnaast was het 40-weeks voortschrijdend gemiddelde al enige maanden aan het dalen.