Netflix blijft dominante factor
Netflix meldde recent dat zijn goedkoopste abonnement waarbij advertenties worden getoond inmiddels 94 miljoen maandelijks actieve gebruikers heeft. Een jaar geleden was dat nog 40 miljoen. Volgens Bank of America (BofA) bereikt het platform meer 18-34-jarigen dan enig ander Amerikaans omroep- of kabelnetwerk, wat de aantrekkingskracht voor adverteerders ten goede komt.
Netflix is inmiddels in de VS en Canada overgestapt naar zijn zelf ontwikkelde advertentieplatform en de uitrol in tien andere markten is in volle gang. BofA verwacht dat dit Netflix in staat zal stellen om op langere termijn gepersonaliseerde advertenties te tonen aan gebruikers.
Netflix komt met stortvloed aan content
Verder wijst de Amerikaanse zakenbank erop dat Netflix in de tweede helft van het jaar een stortvloed aan nieuwe content uitbrengt. Zo komt in juni een nieuw seizoen van de populaire Aziatische franchise Squid Game en volgt later dit jaar het laatste seizoen van hitserie Stranger Things.
Verder brengt Netflix zelf onder andere de films Frankenstein en Happy Gilmore 2 uit. Op het gebied van live-uitzendingen zet Netflix in op bokswedstrijden vanuit Madison Square Garden en NFL-wedstrijden. De analisten verwachten dat deze line-up leidt tot een gezonde retentie van het aantal abonnees.
BofA vindt het aandeel goed gepositioneerd om een dominante factor te blijven in streaming en heeft het koersdoel opgetrokken van $1175 naar $1490. Het advies blijft ‘kopen’.