Updates

Aandelen Internationaal

Alphabet

Advies
kopen
Aandelen Nederland

KPN

Advies
houden
Aandelen Nederland

Aalberts

Advies
kopen
Aandelen Nederland

BAM

Advies
houden
Aandelen Nederland

Randstad

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Besi

Advies
kopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
houden
Aandelen Nederland

ASML

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Nedap

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Johnson & Johnson

Advies
kopen
Aandelen Nederland

TomTom

Advies
houden
Aandelen Nederland

Unilever

Advies
houden
Aandelen Nederland

Philips

Advies
houden
Aandelen Nederland

Sligro Food Group

Advies
houden
Aandelen Nederland

OCI

Advies
houden

Updates

Aandelen Internationaal

Alphabet

Advies
kopen
Aandelen Nederland

KPN

Advies
houden
Aandelen Nederland

Aalberts

Advies
kopen
Aandelen Nederland

BAM

Advies
houden
Aandelen Nederland

Randstad

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Besi

Advies
kopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
houden
Aandelen Nederland

ASML

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Nedap

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Johnson & Johnson

Advies
kopen
Aandelen Nederland

TomTom

Advies
houden
Aandelen Nederland

Unilever

Advies
houden
Aandelen Nederland

Philips

Advies
houden
Aandelen Nederland

Sligro Food Group

Advies
houden
Aandelen Nederland

OCI

Advies
houden

Netflix blijft dominante factor

0 0 Leestijd ongeveer

Een stortvloed aan nieuwe content moet adverteerders naar Netflix trekken, constateert Bank of America.

Netflix meldde recent dat zijn goedkoopste abonnement waarbij advertenties worden getoond inmiddels 94 miljoen maandelijks actieve gebruikers heeft. Een jaar geleden was dat nog 40 miljoen. Volgens Bank of America (BofA) bereikt het platform meer 18-34-jarigen dan enig ander Amerikaans omroep- of kabelnetwerk, wat de aantrekkingskracht voor adverteerders ten goede komt.


Netflix is inmiddels in de VS en Canada overgestapt naar zijn zelf ontwikkelde advertentieplatform en de uitrol in tien andere markten is in volle gang. BofA verwacht dat dit Netflix in staat zal stellen om op langere termijn gepersonaliseerde advertenties te tonen aan gebruikers.

Netflix komt met stortvloed aan content

Verder wijst de Amerikaanse zakenbank erop dat Netflix in de tweede helft van het jaar een stortvloed aan nieuwe content uitbrengt. Zo komt in juni een nieuw seizoen van de populaire Aziatische franchise Squid Game en volgt later dit jaar het laatste seizoen van hitserie Stranger Things.

Verder brengt Netflix zelf onder andere de films Frankenstein en Happy Gilmore 2 uit. Op het gebied van live-uitzendingen zet Netflix in op bokswedstrijden vanuit Madison Square Garden en NFL-wedstrijden. De analisten verwachten dat deze line-up leidt tot een gezonde retentie van het aantal abonnees.

BofA vindt het aandeel goed gepositioneerd om een dominante factor te blijven in streaming en heeft het koersdoel opgetrokken van $1175 naar $1490. Het advies blijft ‘kopen’.

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.