Updates

Aandelen Nederland

WDP

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Walmart

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Kendrion

Advies
kopen
Aandelen Nederland

TKH

Advies
kopen
Aandelen Nederland

JDE Peet's

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

AB Inbev

Advies
houden
Aandelen Nederland

ABN Amro

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

ForFarmers

Advies
houden
Aandelen Nederland

Van Lanschot Kempen

Advies
houden
Aandelen Nederland

Ahold Delhaize

Advies
houden
Aandelen Nederland

DSM-Firmenich

Advies
houden
Aandelen Nederland

Adyen

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Microsoft

Advies
houden
Aandelen Nederland

BAM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Heijmans

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Galapagos

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Euronext

Advies
houden

Updates

Aandelen Nederland

WDP

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Walmart

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Kendrion

Advies
kopen
Aandelen Nederland

TKH

Advies
kopen
Aandelen Nederland

JDE Peet's

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

AB Inbev

Advies
houden
Aandelen Nederland

ABN Amro

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

ForFarmers

Advies
houden
Aandelen Nederland

Van Lanschot Kempen

Advies
houden
Aandelen Nederland

Ahold Delhaize

Advies
houden
Aandelen Nederland

DSM-Firmenich

Advies
houden
Aandelen Nederland

Adyen

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Microsoft

Advies
houden
Aandelen Nederland

BAM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Heijmans

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Galapagos

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Euronext

Advies
houden

Gaat Netflix een moeilijk kwartaal tegemoet?

0 0 Leestijd ongeveer

J.P. Morgan vindt de risico-rendementsverhouding bij Netflix niet in balans.

De komende maanden staan televisienetwerken en streamingdiensten voor de taak om merken over te halen miljarden dollars aan reclame bij hen uit te geven. Zo ook Netflix. Een van de onzekere factoren is de uitwerking van de importheffingen op de Amerikaanse economie. Bij een economische neergang is de kans groot dat bedrijven hun advertentiebudgetten terugschroeven.


Onderzoeksbureau eMarketer denkt dat de advertentie-uitgaven voor traditionele televisie met $4 mrd kunnen dalen. Het onderzoeksbureau denkt dat advertentieverkopers concessies moeten doen in hun prijzen en annuleringsvoorwaarden om contracten te winnen. Voor digitale advertentie-uitgaven verwacht eMarketer dat die in het slechtste scenario gelijk blijven op $13 mrd. Digitale spelers zullen waarschijnlijk de nadruk leggen op het gebruik van AI om merken te helpen efficiënter te adverteren.

Netflix voorziet geen verzwakking

Netflix ziet naar eigen zeggen nog geen tekenen van verzwakking in recente gesprekken met adverteerders. De streamingdienst lanceerde in november 2022 een abonnementsvorm waarin advertenties worden getoond en heeft daarvoor inmiddels 94 miljoen gebruikers.

Lees ook Netflix veerkrachtig door de storm

J.P. Morgan denkt dat Netflix op lange termijn zijn marktleiderschap in streamingdiensten vast zal houden en uit kan groeien tot de wereldwijde standaard voor televisiekijken. Op korte termijn vindt de analist dat door de aanzienlijke stijging van de aandelenkoers de risico-rendementsverhouding niet in balans is.

Daarbij zijn de zomermaanden historisch gezien de moeilijkste periode voor Netflix vanwege de seizoensgebondenheid. Daarbij kan de mogelijke heffing in de VS van 100% op films die in het buitenland zijn geproduceerd de resultaten drukken. J.P. Morgan heeft het advies voor Netflix verlaagd van ‘kopen’ naar ‘houden’, terwijl het koersdoel is verhoogd van $1150 naar $1220.

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.