B&M European Value Retail | Afgeprijsd winkelaandeel
De Britse discounter groeit nog wel door de opening van nieuwe winkels, maar ziet op vergelijkbare basis de omzet op de thuismarkt krimpen.
In het tweede kwartaal van het lopende boekjaar (tot eind maart 2025) nam de autonome omzetdaling af naar 1,9%, vergeleken met 5,1% in het eerste kwartaal, maar beleggers zijn er niet gerust op. Supermarktketens Tesco en Sainsbury hebben hun concurrentiepositie versterkt en het prijsverschil met B&M is kleiner geworden.
Advies aandeel B&M op ‘kopen’
Door de hoge inflatie is bovendien de koopkracht van de consument onder druk gekomen. Dit lijkt meer een tijdelijke factor. In de komende kwartalen zou de autonome omzettrend verder moeten verbeteren.
B&M ziet sowieso nog veel groeimogelijkheden en wil het winkelbestand op de Britse thuismarkt vergroten van 741 naar 1200. Een hervatting van de vergelijkbare groei zal een fors koersherstel inluiden. Op 8 keer de verwachte winst over 2026 is het aandeel B&M koopwaardig.