Updates

Aandelen Nederland

Arcadis

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Unilever

Advies
houden
Aandelen Nederland

Adyen

Advies
houden
Aandelen Nederland

Heineken

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Linde

Advies
houden
Aandelen Internationaal

PayPal

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aperam

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Alphabet

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Walt Disney

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ING

Advies
houden
Aandelen Nederland

TomTom

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Sanofi

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
houden
Aandelen Nederland

ASML

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Besi

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Procter & Gamble

Advies
houden

Updates

Aandelen Nederland

Arcadis

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Unilever

Advies
houden
Aandelen Nederland

Adyen

Advies
houden
Aandelen Nederland

Heineken

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Linde

Advies
houden
Aandelen Internationaal

PayPal

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aperam

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Alphabet

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Walt Disney

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ING

Advies
houden
Aandelen Nederland

TomTom

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Sanofi

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
houden
Aandelen Nederland

ASML

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Besi

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Procter & Gamble

Advies
houden
Beurs in Beeld Johan Brinkman, 18 mrt 2024 14:59

Zalando | Nieuwe strategie van corona-aandeel slaat aan

0 0 Leestijd ongeveer

Met Hello Fresh behandelde ik in deze rubriek vorige week een Duits 'corona-aandeel' dat steeds dieper wegzakt nu de pandemie verder achter ons komt te liggen. De grafiek van nog zo'n Duits corona-aandeel, Zalando, lijkt begrijpelijkerwijs sterk op die van de maaltijdbezorger.

Net als Hello Fresh piekte Zalando in de zomer van 2021, toen de enorme impact van corona op onze manier van consumeren steeds duidelijker werd en nog absoluut onbekend was wanneer er een vaccin beschikbaar zou komen. Van de piek op 7 juli 2021 verloor het aandeel van de kledingwebshop tot begin dit jaar echter 84,4% van haar waarde en was daarmee de grootste daler in de DAX gedurende die periode.

Echter – anders dan Hello Fresh – lijkt het aandeel Zalando, dat beleggers begin dit jaar konden oppikken op de laagste stand in bijna tien jaar, begonnen aan een voorzichtige rebound. Een nieuwe stap omhoog volgde eind vorige week toen de webshop bij de presentatie van de jaarcijfers – omzet 2023 €10,1 mrd (-1,9%) en ebit 2023 350 mln (+1,7%) – ook een nieuwe groeistrategie bekendmaakte.

Kern van die strategie is dat Zalando wil blijven groeien door zich in Europa te richten op consumenten én op bedrijven. Zo moet tot 2028 een jaarlijkse groei tussen de 5 en 10% worden gerealiseerd. Zalando wil uiteindelijk 15% van de Europese modemarkt bedienen.

Vorige week vrijdag sloot het aandeel Zalando 36,1% hoger dan twee maanden geleden, waarbij deze periode in de DAX alleen Rheinmetall en Daimler Truck beter presteerden. Met 22 koop-,  8 houd- en 3 verkoopadviezen zijn internationale analisten grotendeels positief.

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.