LVMH | Hoe beoordeelt u de cijferupdate van het Franse bedrijf?
De organische omzetgroei bedraagt met 17% haast het dubbele van de analistenconsensus. De Covid-19-kater in China is duidelijk weggespoeld. De Chinezen zijn weer volop aan het kopen, want het land laat een dubbelcijferige groei optekenen. Ook in Japan en Europa ligt de groei hoog. En zelfs de VS (+8%) was nog een meevaller.
Het ‘kroonjuweel’ Mode & Lederwaren – met topmerken als Louis Vuitton, Fendi en Donna Karan – scoort opnieuw, de enige divisie die teleurstelde was Wijnen & sterke dranken (Moét & Chandon, Dom Perignon en Hennessy). De fikse prijsverhoging bij de Hennessy-cognac drukt op de verkoopcijfers.
Aandeel LVMH op ‘houden’
De koers maakt een vreugdesprong van 5,7% in reactie op de cijfers, waardoor het aandeel LVMH als enige Europese belegging nu deel uitmaakt van de top-10 van grootste beurskapitalisaties in de wereld. De waardering is stevig, maar nog niet extravagant tegen 27 keer de verwachte winst voor dit en 25 keer die voor volgend jaar. ‘Houden’.