Updates

Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

DSM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

CTP

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Euronext

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Lucas Bols

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

L'Oréal

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Tesla

Advies
verkopen
Aandelen Internationaal

Procter & Gamble

Advies
houden
Aandelen Internationaal

PayPal

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Unibail-Rodamco Westfield

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Accsys

Advies
houden
Aandelen Nederland

Vastned Retail

Advies
houden
Aandelen Nederland

Coca-Cola EurPartners

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Volkswagen

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Novartis

Advies
houden
Aandelen Nederland

Boskalis Westminster

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Hunter Douglas

Advies
verkopen

Updates

Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

DSM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

CTP

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Euronext

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Lucas Bols

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

L'Oréal

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Tesla

Advies
verkopen
Aandelen Internationaal

Procter & Gamble

Advies
houden
Aandelen Internationaal

PayPal

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Unibail-Rodamco Westfield

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Accsys

Advies
houden
Aandelen Nederland

Vastned Retail

Advies
houden
Aandelen Nederland

Coca-Cola EurPartners

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Volkswagen

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Novartis

Advies
houden
Aandelen Nederland

Boskalis Westminster

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Hunter Douglas

Advies
verkopen

Needham | Apple’s nieuwe inkomstenbron

0 0 Leestijd ongeveer

Needham denkt dat een nieuw mobiel advertentieplatform waaraan Apple momenteel bouwt een belangrijke inkomstenbron kan worden.

Apple rolde vorig jaar een privacy update uit (App Tracking Transparency framework), waarbij iPhone-gebruikers vooraf toestemming moeten geven aan apps dat zij hen online mogen volgen. Omdat de meeste mensen nee zeggen, is het voor adverteerders veel moeilijker geworden om gerichte advertenties te tonen. Nu blijkt dat Apple zijn eigen Demand Side Platform (DSP) bouwt. Een DSP geeft klanten de mogelijkheid om automatisch advertentieruimte te kopen.

Apple plaatste recent een vacature voor een productmanager die ‘het meest privacy-gerichte platform gaat bouwen om advertenties in verschillende Apple-diensten te tonen’.

Kansrijke markt

Needham geeft een aantal redenen waarom het advertentieplatform de aandelenkoers van Apple een impuls kan geven. De investeringsbank denkt dat Apple zich specifiek gaat richten op mobiele advertenties, een markt waarvan de omzet volgens eMarketer dit jaar uitkomt op $452 mrd en groeit naar bijna $680 mrd in 2026.

Het creëren van een eigen platform biedt Apple de mogelijkheid om verloren advertentieomzet als gevolg van de privacy update goed te maken. In tegenstelling tot andere bedrijven weet Apple wel veel over zijn gebruikers en heeft het daardoor met het nieuwe platform meer prijskracht.

Onderscheidende kennis

Needham wijst er verder op dat advertentie-inkomsten vaak een brutomarge van 70-88% hebben. De analist heeft er daarbij vertrouwen in dat Apple in staat zal zijn om een advertentieplatform te bouwen dat interessant genoeg is voor adverteerders, maar dat voorkomt dat persoonlijke informatie uitlekt naar derden.

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.