Updates

Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Allianz

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Novartis

Advies
houden
Aandelen Nederland

HAL Trust

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Home Depot

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Aegon

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

HSBC

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Walmart

Advies
verkopen
Aandelen Internationaal

Siemens

Advies
houden
Aandelen Internationaal

L'Oréal

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Enel

Advies
houden

Updates

Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Allianz

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Novartis

Advies
houden
Aandelen Nederland

HAL Trust

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Home Depot

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Aegon

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

HSBC

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Walmart

Advies
verkopen
Aandelen Internationaal

Siemens

Advies
houden
Aandelen Internationaal

L'Oréal

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Enel

Advies
houden
Analisten Christian Slagter-Koster, 26 jul 2020 09:00

Netflix | Analisten verdeeld

0 0 Leestijd ongeveer

Mede als gevolg van lockdowns en waarschuwingen van overheden om vooral thuis te blijven, verwelkomde Netflix over het tweede kwartaal 10,1 miljoen nieuwe betalende abonnees.

Over het eerste halfjaar voegde Netflix zodoende 26 miljoen betalende abonnees toe. De omzet over het tweede kwartaal steeg op jaarbasis van $4,92 mrd naar $6,15 mrd en de winst per aandeel verbeterde over dezelfde periode van $0,60 naar $1,59.

Voor het derde kwartaal verwacht het bedrijf echter een toename van 2,5 miljoen abonnees, waar dat over dezelfde periode een jaar eerder nog 6,8 miljoen was. De omzet komt over deze periode uit op $6,33 mrd en de winst per aandeel op $2,09.

Marktpositie Netflix

De presentatie leidde tot wisselende analistenreacties. Zo denkt J.P.Morgan dat Netflix ondanks de groeivertraging zijn dominante marktpositie moet kunnen vasthouden. De Amerikaanse zakenbank blijft van mening dat Netflix nog altijd een van de grootste aanjagers is van de voortdurende verstoring van lineaire tv, en dat het bedrijf hier ook bij uitstek de vruchten van plukt. J.P.Morgan handhaaft het koopadvies en verhoogt het koersdoel van $525 naar $625.

Aan de andere kant staat Credit Suisse. De Zwitserse zakenbank stelt dat Netflix met zijn sterke videoaanbod geprofiteerd heeft van de coronacrisis, maar vreest dat de abonneegroei sterk zal afnemen. Credit Suisse heeft zijn verwachting voor de abonneegroei over 2020 verlaagd met 5,9 miljoen tot 32,9 miljoen en voor 2021 met 1,2 miljoen tot 28,3 miljoen.

De taxatie voor de winst per aandeel over deze jaren is verlaagd met respectievelijk $0,15 en $0,21 tot $6,07 en $8,82. Credit Suisse heeft als gevolg daarvan het koopadvies verlaagd naar een houdadvies en het koersdoel bijgesteld van $550 naar $525.

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.