Updates

Aandelen Nederland

Brunel

Advies
houden
Aandelen Nederland

Sligro

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Accsys

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Royal Dutch Shellº

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Vastned Retail

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Facebook

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Bayer

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aalberts

Advies
houden
Aandelen Nederland

TKH

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

BP

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

DSM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Nieuwe Steen Investments

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Unilever

Advies
houden
Aandelen Nederland

PostNL

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Netflix

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

BHP

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Rio Tinto

Advies
houden
Aandelen Nederland

NIBC

Advies
houden
Aandelen Nederland

Acomo

Advies
kopen

Updates

Aandelen Nederland

Brunel

Advies
houden
Aandelen Nederland

Sligro

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Accsys

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Royal Dutch Shellº

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Vastned Retail

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Facebook

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Bayer

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aalberts

Advies
houden
Aandelen Nederland

TKH

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

BP

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

DSM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Nieuwe Steen Investments

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Unilever

Advies
houden
Aandelen Nederland

PostNL

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Netflix

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

BHP

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Rio Tinto

Advies
houden
Aandelen Nederland

NIBC

Advies
houden
Aandelen Nederland

Acomo

Advies
kopen
Lezersvragen Jeff Thijssen, 31 jan 13:00

Lezersvraag: is een belegging in lithium nog aantrekkelijk?

0 0 Leestijd ongeveer

De komende jaren zal de groei van het aantal elektrische auto’s flink toenemen. Het Europees Parlement heeft namelijk besloten dat de CO2-uitstoot van nieuwe auto’s voor 2030 met 40% omlaag moet.

Daarnaast moeten de fabrikanten ervoor zorgen dat het marktaandeel van elektrische auto’s flink gaat toenemen. In de praktijk betekent de omschakeling van diesel en benzine naar elektriciteit dat de vraag naar batterijen zal toenemen. Voor het maken van deze batterijen zijn grondstoffen nodig. Lithium en kobalt zijn de twee belangrijkste. Een belegger kan hierop inspelen door te beleggen in producenten van lithium of makers van batterijen.

Vraag naar lithium via AMG

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar AMG, een producent van lithium. Zij kunnen namelijk direct profiteren als er schaarste ontstaat. AMG is de enige speler in Europa met een eigen lithiummijn. Daarnaast heeft het bedrijf eind 2019 stappen ondernomen om een lithiumverwerkingfabriek op te zetten in Duitsland.

Ik verwacht dat afnemers in de rij zullen staan. Onlangs zei de ceo van AMG nog dat de wereldwijde vraag naar lithium in 2025 tussen de 750.000 en 1.000.000 ton zal liggen, terwijl de huidige wereldwijde productie rond de 250.000 ton ligt.