Credit Suisse positief: Unilever bespaart kosten en innoveert
Credit Suisse heeft een goed gevoel overgehouden aan de beleggersdagen die Unilever medio november organiseerde. Nog enthousiaster wordt de broker van het voornemen om nog eens goed naar de portefeuille te kijken en eventuele kandidaten voor een desinvestering aan te wijzen.
Volgens Credit Suisse zou Unilever het theemerk Lipton en enkele Europese voedingsmerken als Calvé en Unox kunnen verkopen. Deze verkoop kan €11 mrd opleveren die deels voor inkoop van eigen aandelen ingezet kan worden.
Koers Unilever zeldzaam ondergewaardeerd
De k/w voor 2020 van Unilever bedraagt 19, tegen 22 voor Nestlé en 23 voor Procter & Gamble. Zo goedkoop was Unilever de afgelopen tien jaar niet eerder ten opzichte van deze concurrenten. Dat is niet terecht, vindt Credit Suisse. De bank handhaaft dan ook het koopadvies en koersdoel (€59) voor Unilever.