Updates

Aandelen Internationaal

Microsoft

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Novartis

Advies
kopen
Aandelen Nederland

KPN

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Facebook

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Intel

Advies
kopen
Aandelen Nederland

CTP

Advies
houden
Aandelen Nederland

Besi

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Wereldhave

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Unilever

Advies
kopen
Aandelen Nederland

RELX

Advies
houden
Aandelen Nederland

ASML

Advies
kopen
Aandelen Nederland

WDP

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
houden
Aandelen Nederland

Nedap

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Nestlé

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Nieuwe Steen Investments

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Johnson & Johnson

Advies
kopen
Aandelen Nederland

CMcom

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Philips

Advies
houden
Aandelen Nederland

TomTom

Advies
houden

Updates

Aandelen Internationaal

Microsoft

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Novartis

Advies
kopen
Aandelen Nederland

KPN

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Facebook

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Intel

Advies
kopen
Aandelen Nederland

CTP

Advies
houden
Aandelen Nederland

Besi

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Wereldhave

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Unilever

Advies
kopen
Aandelen Nederland

RELX

Advies
houden
Aandelen Nederland

ASML

Advies
kopen
Aandelen Nederland

WDP

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
houden
Aandelen Nederland

Nedap

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Nestlé

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Nieuwe Steen Investments

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Johnson & Johnson

Advies
kopen
Aandelen Nederland

CMcom

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Philips

Advies
houden
Aandelen Nederland

TomTom

Advies
houden
Opinie Redactie Beleggers Belangen, 20 apr 2012 10:40

Aandeel waaraan de misère volledig voorbijgaat

0 0 Leestijd ongeveer

De recessie en de hoge olieprijs houden flink huis in de luchtvaartsector.

 

Naar de resultaten over het afgelopen jaar en de geschetste vooruitzichten te oordelen lijkt de misère echter volledig aan EADS voorbij te gaan.
 
Sterker nog, de hoge olieprijs zorgt voor alleen maar meer vraag naar de zuinige vliegmachines van EADS, blijkt uit een analyse in het tijdschrift Beleggers Belangen van vrijdag 20 april 2012.
 
Het concern is vooral bekend van de Airbus-vliegtuigen (tweederde van de omzet), maar vervaardigt ook helikopters (11%), satellieten (10%) en raketsystemen (12% van de omzet).
 
De jaarcijfers over 2011 waren een stuk sterker dan verwacht en topman Louis Gallois spreekt van een gezond groeiverhaal. Het aantal orders voor commerciële vliegtuigen (1419) is nog nooit zo hoog geweest en heeft het orderboek naar het recordniveau gebracht van €541 mrd.