De afgelopen drie maanden hebben wij voor tien Nederlandse aandelen een verkoopadvies gegeven. Op grond van fundamentele analyse verwachten wij voorlopig niet dat deze aandelen rendement zullen opleveren. Als u ze heeft, is het tijd om er afscheid van te nemen.
Eens in de maand geeft Beleggers Belangen twee overzichten van onze fundamentele verkooptips voor aandelen (met een beleggingshorizon van twaalf maanden): een voor Nederlandse aandelen en een voor buitenlandse aandelen.
Vandaag het overzicht van onze fundamentele verkooptips van Nederlandse aandelen.
Adviesverhoging
Deze verkooptips blijven van kracht totdat we op deze website en in onze dagelijkse nieuwsbrief aan de abonnees expliciet een adviesverhoging (naar ‘houden’ of ‘kopen’) vermelden.
Tevens kunt u voor alle genoemde aandelen speciale alerts instellen, zodat u direct via e-mail op de hoogte wordt gesteld van eventuele advieswijzigingen op uw favoriete aandelen.
Tot slot publiceren we iedere week een overzicht van de advieswijzigingen in de afgelopen week.
Voortdurend gemonitord
De adviezen zijn de geldende adviezen; ze worden voortdurend gemonitord en zijn dus onverminderd van kracht.
De teksten zijn van de datum waarop we voor de laatste keer uitgebreid aandacht aan het fonds hebben besteed en zijn dus in tegenstelling tot de adviezen soms wel (enigszins) gedateerd.
[su_accordion]
[su_spoiler title=”Accell”]Pon voorlopig klaar met Accell (20 november)
Pon Holding heeft geheel via de beurs het beoogde 20%-belang in fietsfabrikant Accell ingeslagen. Dit betekent dat er verder geen officieel partieel bod van Pon zal volgen[/su_spoiler]
[su_accordion]
[su_spoiler title=”Altice Europe”]Geen verbetering Altice Europe (26 november)
Na de derdekwartaalcijfers is Altice Europe weer terug bij af als wordt gekeken naar de koers voorafgaande aan de afsplitsing van de VS-activiteiten.[/su_spoiler]
[su_accordion]
[su_spoiler title=”Avantium”]Vertrek partner BASF brengt Avantium in de problemen (18 december)
BASF stapt uit de joint-venture met Avantium. Dat zet de geplande bouw van een bioplastics-fabriek op losse schroeven.[/su_spoiler]
[su_accordion]
[su_spoiler title=”KPN”]Omzet KPN daalt, net als de kosten (30 januari)
Telecom in Nederland is al jaren geen groeimarkt meer. Er heerst felle concurrentie. KPN weet met moeite zijn positie te consolideren, zo bleek uit de jaarcijfers.[/su_spoiler]
[su_accordion]
[su_spoiler title=”Philips”]Aardig resultaat maakt Philips niet direct koopwaardig (30 januari)
Philips verraste beleggers met mooie kwartaalcijfers en de aankondiging van een hoger dividend en aandeleninkoop. Het bedrijf vertoont echter nog steeds zwakke plekken.[/su_spoiler]
[su_accordion]
[su_spoiler title=”Signify”]Signify voert de winst flink op (6 februari)
De margedruk bij Signify is minder groot dan gevreesd. De aangepaste ebita-marge steeg in het vierde kwartaal met 140 basispunten naar 12,4% (heel 2018: 10,1%).[/su_spoiler]
[su_accordion]
[su_spoiler title=”Sligro”]Sligro stelt orde op zaken (30 januari)
Groothandel Sligro zit in een overgangsfase, met expansie in het buitenland en de opbouw van nieuwe distributiekanalen. De effecten van dit beleid moeten worden afgewacht.[/su_spoiler]
[su_accordion]
[su_spoiler title=”Takeaway.com”]Takeaway.com slaat toe in Duitsland (24 december)
Thuismaaltijdenbezorger Takeaway.com heeft toegeslagen in Duitsland. De grote concurrent Delivery Hero heeft ingestemd met de verkoop van zijn Duitse activiteiten Pizza.de, Lieferheld en Foodora.[/su_spoiler]
[su_accordion]
[su_spoiler title=”Vopak”]Vopak zet in op verdere groei (27 november)
Het Rotterdamse tankopslagbedrijf Vopak laat weten goed op schema te liggen bij de uitvoering van de strategie 2017-2019. Dat impliceert expansie op de langere termijn.[/su_spoiler]
[su_accordion]
[su_spoiler title=”Wessanen”]Wessanen is voorsprong kwijt (3 december)
Natuurvoedingsproducent en -verkoper Wessanen beleeft een roerig jaar. De autonome omzetgroei staat onder druk door toenemende concurrentie. Dat dwingt tot innovatie.[/su_spoiler]