De afgelopen drie maanden hebben we voor een aantal beeldbepalende internationale aandelen verkoopadviezen gegeven. Het gaat om aandelen die in onze Koerswijzer zijn opgenomen. Met een beleggingshorizon van twaalf maanden raden wij aan deze aandelen te verkopen en ze dus zeker niet te kopen.
Adviesverhoging
Deze verkooptips blijven van kracht totdat we op deze website en in onze dagelijkse nieuwsbrief aan de abonnees expliciet een adviesverhoging (naar ‘houden’ of ‘kopen’) vermelden.
De verkoopadviezen zijn de geldende adviezen; ze worden voortdurend gemonitord en zijn dus onverminderd van kracht, ook al zijn sommige al bijna twee maanden oud.
De teksten zijn van de datum waarop we voor de laatste keer uitgebreid aandacht aan dit fonds hebben besteed en zijn dus in tegenstelling tot de adviezen soms wel (enigszins) gedateerd.
Verkoopadviezen
[su_accordion]
[su_spoiler title=”Adecco”]
Lagere omzetgroei voor Adecco (9 augustus)
De afkoeling van de Europese economie raakt Adecco. Het uitzendbureau zag de omzetgroei op de belangrijkste Europese markten afzwakken. Daar stond herstel in de VS tegenover.[/su_spoiler]
[su_accordion]
[su_spoiler title=”AT&T”]
AT&T: Amerikaanse telecom diversifieert naar media en internetdiensten (27 augustus 2018)
In het oog springend is AT&T’s overname van Time Warner. Daarmee is de telecomonderneming ook een mediabedrijf geworden dat tv-producties maakt.[/su_spoiler]
[su_accordion]
[su_spoiler title=”Coca-Cola”]
Coca-Cola: frisdrank bruist niet meer zo (17 september 2018)
De frisdrankindustrie zit in hetzelfde schuitje als de voedingsindustrie. Net als deze zijn de producenten van frisdrank op zoek naar antwoorden.[/su_spoiler]
[su_accordion]
[su_spoiler title=”Danone”]
Groei van Danone zwakt in tweede kwartaal al af (31 juli 2018)
Danone beleeft de laatste tijd een duidelijke opleving van de autonome omzetgroei, maar dat heeft wel vaak tijdelijke oorzaken. Wij verwachten dat de groei in de tweede jaarhelft zal matigen.[/su_spoiler]
[su_accordion]
[su_spoiler title=”Deutsche Bank”]
Eén zwaluw zal Deutsche Bank niet redden (25 juli 2018)
Deutsche Bank heeft in het tweede kwartaal een winst geboekt van €401 mln. Dat was 14% minder dan een jaar eerder, maar bijna dubbel zoveel als waar de bank tot vorige week op af leek te stevenen.[/su_spoiler]
[su_accordion]
[su_spoiler title=”Deutsche Telekom”]
Deutsche Telekom stelt toch teleur (15 augustus 2018)
Pogingen om de activiteiten te stimuleren kunnen Deutsche Telekom niet worden ontzegd, maar concurrentie en investeringen belemmeren de resultaatgroei.[/su_spoiler]
[su_accordion]
[su_spoiler title=”Hewlett-Packard Enterprise”]
HPE blijft te duur (29 augustus 2018)
Hewlett-Packard Enterprise (HPE) zag over het derde kwartaal van het fiscale boekjaar de omzet op jaarbasis oplopen met 4% tot $7,8 mrd. De winst per aandeel steeg over dezelfde periode van $0,37 naar $0,44.[/su_spoiler]
[su_accordion]
[su_spoiler title=”Nestlé”]
Nestlé weet omzetgroei niet te versnellen (31 juli 2018)
Nestlé ligt onder druk van kritische beleggers. Die willen een radicalere keuze van de omzetsamenstelling, waarbij ‘oude’, weinig groeiende activiteiten verkocht worden en ‘nieuwe’ gekocht.[/su_spoiler]
[su_accordion]
[su_spoiler title=”Oracle”]
Oracle heeft een (groei)probleem (21 juni 2018)
Het kost Oracle steeds meer moeite om de inkomsten in een redelijk tempo op te schroeven. Met name aanwijzingen voor een afzwakkende groei in het cloudsegment zijn een bron van zorg.[/su_spoiler]
[su_accordion]
[su_spoiler title=”Procter & Gamble”]
Procter & Gamble houdt te veel ballen in de lucht (12 september 2018)
De grote bedrijven die voeding, drank en huishoudelijke producten maken, zijn hun wendbaarheid voor tijden van verandering voor een belangrijk deel kwijtgeraakt. Procter & Gamble is een voorbeeld.[/su_spoiler]
[su_accordion]
[su_spoiler title=”Verizon”]
Verizon: Amerikaanse telecom diversifieert naar media en internetdiensten (27 augustus 2018)
Verizon wil zijn bandbreedte extra vullen met meer internetdiensten als advertenties en video via de smartphone. Het bedrijf heeft daarvoor AOL en Yahoo gekocht.[/su_spoiler]
[su_accordion]
[su_spoiler title=”Vodafone”]
Vodafone kan niet meer bekoren (25 juli 2018)
De eerstekwartaalomzetcijfers van Vodafone vertoonden een daling. De groei komt vanouds vooral uit de opkomende landen, maar juist daar nam de omzet fors af.[/su_spoiler]