Beleggers Belangen Live

Defensieve portefeuille: WPP is ons zorgenkindje

Karel Mercx
Karel Mercx Expert

Het aandeel van het grootste reclamebureau ter wereld WPP is in 2017 met 19,9% gedaald. Inclusief wisselkoerseffect van het zwakke Britse pond bedraagt het verlies zelfs 26%. De koers-winstverhouding is uitgekomen op 9. WPP heeft een sterke balans en het dividend is de afgelopen vijf jaar met 18,3% gestegen. De pay-out ratio (verhouding dividend/winst) is desondanks altijd onder de 54% gebleven. Begin dit jaar zagen wij al donkere wolken opdoemen. Er zijn immers geen grote evenementen waar een reclamebureau als WPP van profiteert. Wij voelen er niets voor om een sterk cyclisch bedrijf op de bodem te verkopen, maar blijven wel alert op de ontwikkelingen.

+ 28,5%, 9 november 2010 – 31 augustus 2017

Lees ook: Veel dividengeweld na halfjaarcijfers


Wilt u op de hoogte blijven van alle actuele adviezen voor dit aandeel? U kunt u als abonnee aanmelden voor de alerts. Vink onderaan dit artikel het fonds aan of ga voor het volledige overzicht naar de alertspagina op onze website.


Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Karel Mercx

Karel Mercx

Expert

Karel Mercx (1981) is sinds 2015 beleggingsspecialist bij Beleggers Belangen. Eerder werkte hij al tussen 2007 en 2013 als redacteur voor Beleggers Belangen en was hij daarna actief als beleggingsspecialist bij broker Lynx. Karel is een bekend gezicht in de beleggingswereld: hij won in 2013 het grootste onlinebeleggersdebat van Nederland, werd in 2014 verkozen tot beurstwitteraar van het jaar en was in 2015 beleggingsspecialist bij het RTLZ-beursspel. Zijn aandacht binnen Beleggers Belangen gaat uit naar technologie, edelmetalen, oliebedrijven, cryptocurrencies, opkomende landen, financiële dienstverlening, grondstoffen en alternatieve beleggingen.

Meer artikelen van deze expert