Beleggers Belangen Live

Nestlé | Ondanks marktpotentie nog niet koopwaardig

Christian Slagter-Koster

Nestlé is vooralsnog niet het favoriete levensmiddelenconcern van het analistengilde.

Bernstein Research denkt dat na de zeer zwakke koersontwikkeling van Nestlé in de afgelopen twaalf maanden er betere tijden in het verschiet liggen voor de huishoud- en levensmiddelensector.


Hoewel de analisten de waardering van Nestlé aantrekkelijk vinden, mist het aandeel in hun ogen katalysatoren. Daarom komen zij niet verder dan een houdadvies met daarbij een koersdoel van CHF105. Binnen de sector is Unilever voor Bernstein Research de favoriet.

Verwacht profijt

RBC Capital Markets verwacht dat de activiteiten op het gebied van voeding voor volwassenen en medische voeding zouden moeten profiteren van de vergrijzing en de stijgende kosten van de gezondheidszorg.

Lees ook Uitgekotst en daardoor goedkoop

De Canadese zakenbank denkt dat bedrijven in deze sector een omzetgroei van ongeveer 5% moeten kunnen realiseren, terwijl door de toetredingsdrempels de marges hoog liggen en een aanzienlijke bijdrage aan de winstgroei leveren. Het advies van RBC voor Nestlé luidt ‘houden’ met een koersdoel van CHF96.

Verhoging

Jefferies heeft naar aanleiding van de recente verkoopcijfers van Nestlé het koersdoel verhoogd van CHF84,50 naar CHF86 en stelt dat de daling van de volumegroei bijna volledig te wijten is geweest aan eenmalige effecten.

Om de marktverwachtingen voor het tweede kwartaal te overtreffen, moet Nestlé naar inschatting van Jefferies de onderliggende groei met meer dan een procentpunt versnellen. Bovendien lijkt een significante verbetering van de vraag van Amerikaanse consumenten op dit moment onwaarschijnlijk. Daarom blijft het advies van Jefferies staan op ‘verkopen’.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Christian Slagter-Koster

Christian Slagter-Koster

Christian Slagter-Koster (1985) schrijft sinds 2010 voor Beleggers Belangen. Na zijn HBO studie Small Business & Retail Management werkte Christian onder meer voor beleggingsplatformen Analist.nl en Belegger.nl. In 2010 is Christian zijn eigen contentmarketingbureau Slagter Media gestart. Vanuit zijn agrarische achtergrond heeft Christian bovenmatige interesse in beursgenoteerde agrobedrijven en commodities, terwijl vanuit zijn vakgebied de focus ligt op innovatieve technologiebedrijven.

Meer artikelen van deze expert