Beleggers Belangen Live

L’Oréal | Vlekkeloos eerste kwartaal

Christian Slagter-Koster

L’Oréal ontvangt na de omzetcijfers over het eerste kwartaal koersdoelverhogingen van analisten.

L’Oréal zag over het eerste kwartaal de omzet op jaarbasis met 13% toenemen tot €10,38 mrd. In Europa en de VS stegen de verkopen met respectievelijk 16% en 16,6%, terwijl in China de verkopen vlak waren.

Goldman Sachs en JPMorgan stellen beide vast dat L’Oréal in 2023 een sterke start heeft gemaakt, waarbij vooral de organische omzetgroei de verwachtingen overtrof. Bij Goldman Sachs staat L’Oréal op de favorietenlijst en is het koersdoel vastgesteld op €450, terwijl JPMorgan het koersdoel heeft verhoogd van €370 naar €400 en het advies gehandhaafd op ‘houden’.

UBS kreeg een déjà vu na de presentatie van de omzetcijfers. Wederom was er sprake van aanzienlijk betere resultaten en blijft het cosmeticaconcern op een bovengemiddeld tempo groeien, ondanks dat begin dit jaar de voorraden in China zijn afgebouwd. Dit laatste suggereert volgens de Zwitserse zakenbank dat analisten hun verwachtingen voor 2023 met gemiddeld 3-4% zullen verhogen. UBS heeft het koersdoel met €10 opwaarts bijgesteld naar €495 en het advies laten staan op ‘kopen’.

Credit Suisse stelt dat de omzetcijfers van L’Oréal over het algemeen goed waren en heeft daarom zijn ramingen voor 2023 tot 2025 opwaarts bijgesteld. Als gevolg daarvan is het koersdoel verhoogd van €360 naar €445. Het advies van Credit Suisse is blijven staan op ‘houden’.

RBC Capital Markets vond het een vlekkeloos eerste kwartaal van L’Oréal, wat heeft geresulteerd in een koersdoelverhoging met €30 naar €320. De Canadese zakenbank waarschuwt wel dat het Franse cosmeticaconcern dit tempo moet vasthouden om de hoge waardering van het aandeel te rechtvaardigen. Zij komen daarom niet verder dan een verkoopadvies voor het aandeel L’Oréal.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Christian Slagter-Koster

Christian Slagter-Koster

Christian Slagter-Koster (1985) schrijft sinds 2010 voor Beleggers Belangen. Na zijn HBO studie Small Business & Retail Management werkte Christian onder meer voor beleggingsplatformen Analist.nl en Belegger.nl. In 2010 is Christian zijn eigen contentmarketingbureau Slagter Media gestart. Vanuit zijn agrarische achtergrond heeft Christian bovenmatige interesse in beursgenoteerde agrobedrijven en commodities, terwijl vanuit zijn vakgebied de focus ligt op innovatieve technologiebedrijven.

Meer artikelen van deze expert