Beleggers Belangen Live

Diverse analisten | Air France-KLM koopwaardig

Christian Slagter-Koster

Analisten denken dat de lucht is opgeklaard voor Air France-KLM.

Deutsche Bank heeft het advies voor Air France-KLM verhoogd van ‘houden’ naar ‘kopen’. De vooruitzichten voor de traditionele luchtvaartmaatschappijen zijn volgens de analisten enorm verbeterd. Voor specifiek Air France-KLM moet het afbouwen van de schulden en daarmee de rentelasten de angst in de markt over een aandelenuitgifte wegnemen en de aandelenkoers lucht geven. Deutsche Bank ziet nu ruim 20% meer potentieel voor de resultaten, wat ongeveer 18% meer is dan de gemiddelde marktverwachting. Zodoende is het koersdoel opwaarts bijgesteld van €1,75 naar €2,30.

Barclays heeft zijn koersdoel voor AF-KLM met €0,10 verhoogd naar €2,40 en het advies laten staan op ‘kopen’. Macro-economische factoren wegen op de sector, maar de Britse zakenbank verwacht nog steeds voor deze zomer een sterke reisvraag. Bovendien profiteren luchtvaartmaatschappijen van lagere brandstofprijzen en de zwakkere Amerikaanse dollar.

JPMorgan wijst op optimistische geluiden van Ryanair. De Ierse luchtvaartmaatschappij vervoerde in maart 12% meer passagiers dan in dezelfde maand een jaar eerder en verwacht dat de zomertarieven met 10 tot 15% kunnen stijgen. Het advies van JPMorgan voor Air France-KLM luidt ‘kopen’ met een koersdoel van €2,25.

Aandeel Air France-KLM op ‘kopen’

UBS blijft een positief momentum zien voor het zomerseizoen. De analisten denken dat gezien het sterke prijsklimaat, de capaciteitsdiscipline en de dalende brandstofprijzen Europese luchtvaartmaatschappijen hun doelstellingen voor dit jaar waarschijnlijk na de publicatie van de eerstekwartaalcijfers gaan verhogen. Voor het aandeel Air France-KLM hebben zij het advies gehandhaafd op ‘kopen’. Ze hanteren daarbij een koersdoel van €2,20.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Christian Slagter-Koster

Christian Slagter-Koster

Christian Slagter-Koster (1985) schrijft sinds 2010 voor Beleggers Belangen. Na zijn HBO studie Small Business & Retail Management werkte Christian onder meer voor beleggingsplatformen Analist.nl en Belegger.nl. In 2010 is Christian zijn eigen contentmarketingbureau Slagter Media gestart. Vanuit zijn agrarische achtergrond heeft Christian bovenmatige interesse in beursgenoteerde agrobedrijven en commodities, terwijl vanuit zijn vakgebied de focus ligt op innovatieve technologiebedrijven.

Meer artikelen van deze expert