Updates

Aandelen Nederland

TomTom

Advies
houden
Aandelen Nederland

Unilever

Advies
houden
Aandelen Nederland

Philips

Advies
houden
Aandelen Nederland

Sligro Food Group

Advies
houden
Aandelen Nederland

OCI

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Sanofi

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Avantium

Advies
houden
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Prosus

Advies
houden
Aandelen Nederland

Nieuwe Steen Investments

Advies
kopen

Updates

Aandelen Nederland

TomTom

Advies
houden
Aandelen Nederland

Unilever

Advies
houden
Aandelen Nederland

Philips

Advies
houden
Aandelen Nederland

Sligro Food Group

Advies
houden
Aandelen Nederland

OCI

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Sanofi

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Avantium

Advies
houden
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Prosus

Advies
houden
Aandelen Nederland

Nieuwe Steen Investments

Advies
kopen

Winstwaarschuwing Renault hakt er goed in

0 0 Leestijd ongeveer

De koers van Renault duikelde met 18,5% omlaag nadat de Franse autobouwer zijn winstverwachting voor dit jaar onverwacht had verlaagd.

Volgens het bedrijf kwamen de autoverkopen in juni lager uit dan verwacht door een verslechtering van de marktomstandigheden. Renault verwacht daarom niet langer dat de operationele winstmarge dit jaar uitkomt op ruim 7%, maar op circa 6,5% blijft steken. De vrije kasstroom komt uit in een bandbreedte van €1,0 tot €1,5 mrd, tegen de eerdere verwachting van ruim €2 mrd.


De onheilstijding komt op een ongelukkig moment, een maand nadat ceo Luca de Meo zijn vertrek had aangekondigd. Er is nog geen opvolger gevonden; de huidige cfo neemt voorlopig zijn taken waar. Bovendien bevestigde Renault twee weken geleden nog de winstvooruitzichten. Dat verklaart de scherpe koersreactie.

Lees ook Goldman Sachs | Autofabrikanten op de rem

Goede prestaties onder moeilijke omstandigheden

De Franse autofabrikant presteerde juist relatief goed onder moeilijke omstandigheden en behaalt nog steeds een relatief hoge winstmarge. Dat die nu ook onder druk staat geeft te denken. Het ziet ernaar uit dat de prijsconcurrentie van BYD en andere Chinese spelers in Europa toeneemt en dat Renault zich daaraan niet kan onttrekken.

De markt vreest dat de winstmarges van Renault verder gaan dalen en dat staat ondanks de lage k/w van 5 een koersherstel voorlopig in de weg. Aan de opvolger van Luca de Meo de taak om het vertrouwen te herstellen en diep in de kosten te snijden.

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.