Updates

Aandelen Nederland

DSM-Firmenich

Advies
houden
Aandelen Nederland

Adyen

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Microsoft

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

BAM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Heijmans

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Galapagos

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Euronext

Advies
houden
Aandelen Nederland

Arcadis

Advies
kopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Goldman Sachs

Advies
houden
Aandelen Nederland

Basic-Fit

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
houden
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
houden
Aandelen Nederland

ABN Amro

Advies
houden
Aandelen Nederland

ING

Advies
houden
Aandelen Nederland

ASR

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aegon

Advies
kopen
Aandelen Nederland

NN Group

Advies
kopen

Updates

Aandelen Nederland

DSM-Firmenich

Advies
houden
Aandelen Nederland

Adyen

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Microsoft

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

BAM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Heijmans

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Galapagos

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Euronext

Advies
houden
Aandelen Nederland

Arcadis

Advies
kopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Goldman Sachs

Advies
houden
Aandelen Nederland

Basic-Fit

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
houden
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
houden
Aandelen Nederland

ABN Amro

Advies
houden
Aandelen Nederland

ING

Advies
houden
Aandelen Nederland

ASR

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aegon

Advies
kopen
Aandelen Nederland

NN Group

Advies
kopen
Beurs in Beeld Jeff Thijssen, vandaag 08:30

Europese autosector rijdt zonder licht een donkere tunnel in

0 0 Leestijd ongeveer

De Europese autosector rijdt een donkere tunnel in zonder dat de koplampen goed functioneren, althans daar lijkt het op nu het gros van de bekende spelers de jaardoelen heeft verlaagd of zelfs hun volledige vooruitzichten heeft geschrapt.

Stellantis en Mercedes behoorden tot de autoaandelen die de prognose introkken. Aanleiding zijn de ontwikkelingen rondom de importheffingen die veel onzekerheid met zich mee brengen en de recessievrees die de consumentenbestedingen onder druk kunnen zetten.

Mochten de tarieven van kracht blijven, dan zal de winstgevendheid volgens de fabrikanten verder onder druk komen te staan. Mercedes-Benz zag in het eerste kwartaal van dit jaar – waarin er nog geen sprake was van importheffingen – de omzet al dalen met 7% en de bedrijfsmarge afnemen van 9,0% naar 7,3%. De omzet bij Stellantis viel in het eerste kwartaal met 14% terug.

Lees ook Europese autobouwers kijken weer voorzichtig omhoog

Volkswagen behoorde tot de groep die de verwachtingen naar beneden bijstelde. De onderneming rekent op een bedrijfsmarge van 5,5% in 2025. Eerder ging Volkswagen uit van een marge tussen de 5,5% en 6,5%. Volvo, dat de verkoop van voertuigen in het eerste kwartaal zag afnemen met 9%, verwacht dit jaar in de VS 275.000 zware trucks te verkopen, waar het eerder mikte op 300.000 stuks. Uiteindelijk reageerden de beurskoersen amper op de outlookverlagingen. Bij een geschatte k/w 2025 van circa 4,5 bij Stellantis en Volkswagen lijkt al behoorlijk wat pijn te zijn ingeprijsd.

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.