Updates

Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
houden
Aandelen Nederland

Allfunds

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Randstad

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Nederland

JDE Peet's

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Netflix

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

ASML

Advies
kopen
Aandelen Nederland

TomTom

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

LVMH

Advies
verkopen
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Alfen

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Rio Tinto

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

BHP

Advies
houden
Aandelen Nederland

Vastned Retail

Advies
houden
Aandelen Nederland

Unibail-Rodamco Westfield

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ABN Amro

Advies
houden
Aandelen Nederland

ING

Advies
houden
Aandelen Nederland

Air France-KLM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

BAM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Heijmans

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Flow Traders

Advies
houden
Aandelen Nederland

Sligro

Advies
kopen
Aandelen Nederland

HAL Trust

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Ebusco

Advies
houden

Actueel advies

Advies van de dag Karel Mercx, 5 feb 2020 12:02

Walt Disney blijft aantrekkelijk

0 0 Leestijd ongeveer

Mediabedrijf Walt Disney voerde in het eerste kwartaal van het fiscale jaar 2020 zowel de winst als het aantal abonnees op. Ook de toekomst ziet er zonnig uit.

De omzet van Disney over de laatse drie maanden van 2019 is in vergelijking met dezelfde periode het jaar ervoor gestegen van $15,3 mrd naar $20,9 mrd. Het bedrijf meldde verder dat onderdeel Disney+ inmiddels 28,6 miljoen abonnees heeft, ruim boven de gemiddelde analistenverwachting van 25 miljoen. Disney+ is slechts in vijf landen beschikbaar, maar in maart komt India daar bij.

Disney is in rap tempo aan het innoveren. Met Disney+, ESPN+ en Hulu denkt het mediabedrijf het eind dit jaar tot 100 miljoen abonnees te kunnen komen. De onderneming is dan overtuigend de nummer twee in de markt, na Netflix dat 168 miljoen abonnees telt. Disney geeft wel aan dat Disney+ op zijn vroegst in 2024 winst zal opleveren.

De nettowinst steeg afgelopen kwartaal in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder van $2,1 mrd naar $2,8 mrd.  De belangrijkste cashcows zijn nog altijd de attractieparken. Die dragen 49% bij aan de winst. Disney is voortdurend bezig met het verbeteren van de attractieparken. Een bezoekje aan het Magic Kingdom in Disney World kostte in 1971, gecorrigeerd voor inflatie, $21. Vandaag betaalt een bezoeker $159! Dit laat de enorme prijsmacht van Disney zien.

Bedreiging voor aandeel Disney

De attractieparken geven ook het kortetermijnrisico van een belegging in Disney weer. Het coronavirus heeft China, de werkplaats van de wereld, stilgelegd. Dit gaat zeker de wereldeconomie vertragen en omdat de eenvoudigste besparing die consumenten kunnen doen een keertje minder naar een attractiepark gaan is, gaat Disney daar in de komende kwartalen zeker last van krijgen.

De kans dat bij een vertragende economie het aandeel Disney aan het dividend gaat morrelen, is nagenoeg uitgesloten. In een diepe recessie zoals in 2008 leidde de winstdaling ertoe dat de verhouding tussen het dividend en de winst steeg van 13,6 naar 19,6. De pay-out ratio is nog steeds lager 20, waardoor er geen risico is.

Ik vind The Walt Disney Company met een k/w van 23,2 nog steeds koopwaardig. Door de afkoelende wereldeconomie is Netflix wel mijn sectorfavoriet.

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.

Verder lezen?

Blijf dagelijks op de hoogte van het laatste beleggingsnieuws. Ontdek Beleggers Belangen nu vanaf €10,75 per maand. Bent u nieuw en wilt u eerst meer informatie? Klik dan hier! 

 Bekijk onze abonnementen hier!
Meer uitleg over inloggen? Lees de FAQ